Licitaţie pentru construirea pasajului de la Piaţa Sudului

După doi ani de discuţii şi formalităţi, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a lansat licitaţia pentru modernizarea infrastructurii rutiere din Piaţa Sudului, ce cuprind un pasaj rutier subteran între Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, pasaje pietonale de o parte şi de alta, şi un pasaj rutier subteran la capătul dinspre strada Niţu Vasile. Toate acestea vor costa între 18 şi 20 de milioane de euro (între 83.053.056,21 de lei şi 89.796.413,22 lei), fără TVA, din fonduri europene şi bugetul municipalităţii.

În anunţul de participare la licitaţie publicat pe site-ul www.e-licitatie.ro se arată că obiectivul general al proiectului este fluidizarea traficul in intersecţia dintre Calea Văcăreşti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile.

Astfel, se vor realiza:

  • un pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, în lungime de 356 m, cu rampa spre Văcăreşti de 111 m şi rampa spre Niţu Vasile de 160 m, iar lungimea în subteran de 85 m şi înălţimea de 5 m.
  • localele adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile
  • pasaje pietonale în intersecţie pe direcţia străzii Niţu Vasile – Calea Văcăreşti pe de o parte şi alta a pasajului rutier, ce vor traversa intersecţia Piaţa Sudului
  • legătura pietonală prin pasajul subteran între staţia de metrou “Piaţa Sudului”
  • peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei
  • un pasaj rutier subteran la capătul dinspre strada Niţu Vasile
  • amenajarea unui sens giratoriu cu 4 benzi de circulaţie în intersecţia Calea Văcăresti, Şos. Olteniţei şi strada Niţu Vasile
  • modernizarea carosabilului şi trotuarelor din intersecţie
  • refacerea liniilor de tramvai şi troleibuz, a zonelor pietonale şi a spaţiilor verzi.

Lucrările nu vor cuprinde montajul lifturilor pentru a se ajunge în pasaj.

Termenul de finalizare este de 18 luni de la data atribuirii contractului. În faza de execuţie vor fi create 100 de locuri de muncă.

Va fi cea mai mare investiţie din Bucureşti realizată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2007-2013, Axa prioritară 2 “Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”.

Contractul de finanţare a fost semnat în octombrie 2012, de ministrul de atunci al Dezvoltării, Eduard Hellvig, şi de primarul general Sorin Oprescu.

Condiţii

Operatorul economic care va dori să participe la licitaţie trebuie să facă dovada disponibilităţilor băneşti a unor “resurse reale negrevate de datorii sau a unor linii de credit confirmate de bănci ori alte mijloace financiare”, suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de execuţie a lucrării, în sumă de minimum 55.368.704,16 lei pentru o perioada de 12 luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 5 iulie 2013, ora 16.00, acestea urmând a fi deschise în 8 iulie 2013, ora 18.00, în SEAP.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va închide principalul inel de circulaţie al Bucureştilor, iar în zonă timpul de aşteptare în trafic se va reduce cu 74,2%.

Totodată, cel puţin 50% dintre trecătorii din zonă vor traversa intersecţia prin subteran, astfel că vor fi desfiinţate unele treceri de pietoni, contribuind la fluidizarea traficului.

Reţelele utilitare vor fi dezafectate şi relocate înaintea începerii lucrărilor de construire.

Pe parcursul execuţiei lucrărilor, traficul va fi oprit numai pe timpul nopţii şi pe perioade foarte scurte, asigurându-se cel puţin o bandă pe sens pe direcţiile principale.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.