OMV Marketing pierde procesul de suspendare a amenzii Consiliului Concurentei

OMV Marketing a pierdut in prima instanta procesul de suspendare a amenzii de 137.288.031 lei primite in ianuarie de la Consiliul Concurentei. Curtea de Apel Bucuresti a decis in 12 martie ca fiind neintemeiata actiunea de respingere a executarii deciziei Consiliului Concurentei pana la pronuntarea instantei de fond. OMV Marketing poate face recurs in 5 zile de la comunicare.

Consiliul Concurentei a sanctionat in ianuarie grupul Petrom cu o amenda totala de 503,8 milioane de lei pentru ca s-a inteles cu alte companii petroliere sa scoata de pe piata sortimentul de bezina Eco Premium. Din aceasta suma, 137.288.031 lei a fost aplicata drept amenda companiei OMV Petrom Marketing si 366.530.965 lei societatii Petrom.

Practic, OMV Marketing a pierdut procesul prin care a cerut suspendarea executarii deciziei Consiliului Concurentei. Conform legii concurentei (nr 21/1996, republicata) instanta poate da o astfel de decizie doar cu conditia ca firmele sa plateasca o cautiune in valoare de 30% din amenda stabilita prin decizia atacata.

Consiliul Concurentei a sanctionat companiile OMV Petrom, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream, ENI Romania, MOL Petroleum si Lukoil Romania cu o amenda totala de 880 milioane de lei, reprezentand 3% din cifrele de afaceri realizate in anul 2010, pentru ca s-au inteles intre ele sa scoata de pe piata un sortiment de benzina.

Petrom a luat cea mai mare amenda, pentru ca a avut “circumstante agravante”, potrivit lui Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei. (M.S.)

Imagine: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.