Poliţiştii şi jandarmii vor păzi non-stop aeroporturile şi gările. Vor fi cu ochii şi pe taximetrişti

Începând de vineri, în zona aeroporturilor şi gărilor vor exista mai multe echipe mixte de poliţişti şi jandarmi care vor asigura securitatea călătorilor, a anunţat, după şedinţa Comitetului de Securitate Aeroportuară, Valentin Preda, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Decizia vine la două săptămâni după ce o studentă japoneză, de 20 de ani, a fost racolată din Aeroportul “Henri Coandă”, luată cu un taxi şi dusă la marginea pădurii Corbeanca, unde a fost jefuită şi ucisă. Anchetatorii nu au depistat, până acum, taxiul cu care a fost transportată victima, însă l-au prins pe făptaş, care se pare că este un criminal în serie, un fel de Rîmaru care a oripilat România în perioada ceauşistă.

“Am stabilit o serie de măsuri imediate: vom forma echipe mixte din jandarmi, reprezentanţi ai structurii de pază şi protecţie din cadrul MAI, care vor patrula în trei schimburi. Şi astea sunt nişte propuneri pe termen scurt”, a precizat Preda.

O altă propunere – a şefului Direcţiei Rutiere, Lucian Diniţă – este instalarea unui soft care să identifice taximetriştii neautorizaţi care pătrund în zona aeroportului şi transportă clienţii.

“Pe termen imediat şi mediu, sunt sisteme de identificare a plăcuţelor de înmatriculare, care vor permite o corespondenţă electronică imediată în sensul de a verifica dacă sunt sau nu activităţi gen pirat de taximetrie, şi astfel vom putea interveni în mod operativ, să stârpim odată flagelul care este unul nemaiîntâlnit în practica europeană”, a afirmat Preda.

Modificarea Legii Taximetriei, cu pedepsirea “piraţilor”, zace la Parlament

În acelaşi timp, există o propunere ca în Legea Taximetriei să fie introdus un un articol de lege prin care, pe lângă amenzi, taximetriştii care lucrează fără autorizaţie să rămână, pentru şase luni, şi fără plăcuţele de înmatriculare.

Modificarea Legii Taximetriei a trecut de Camera de Industrii şi Servicii, dar ş-a blocat la votul final din Parlament, unde înainte de vacanţa parlamentară nu s-a întrunit cvorumul.

“Legislaţia se pare că este blândă în acest domeniu şi avem în vedere să efectuăm propuneri şi modificări legislative pentru a interveni mult mai drastic”, a explicat secretarul de stat în MTI.

Ştefănescu (COTAR): “Nu taximetriştii autorizaţi sunt problema”

La discuţii a fost prezent şi Vasile Ştefănescu, liderul COTAR şi susţinătorul modificărilor operate în lege pentru eliminarea pirateriei în activitatea transportului rutier de persoane.

“Nu înţelegem de ce s-a pornit această vânătoare de vrăjitoare a taximetriştilor autorizaţi, pentru că se vede clar că nu ei reprezintă problema, ci acei “piraţi” pe care noi îi reclamăm de mai mult timp”, a declarat Ştefănescu.

Firmele de pază din aeroporturi, depăşite de situaţie

Tot în cadrul întâlnirii la care s-au discutat măsurile ce trebuie luate pentru îmbunătăţirea măsurilor privind siguranţa pasagerilor şi implementarea unor măsuri eficiente pentru prevenirea săvârşirii infracţiunilor la Aeroportul “Hneri Coandă” s-a pus problema firmelor de pază care încasează bani, dar dovedesc că nu fac faţă activităţii pentru care au contract.

El susţine că angajaţii firmelor de pază care acţionează în zona aeroporturilor au înaintat nenumărate sesizări organelor abilitate cu privire la activitatea ilegală a taximetriştilor, dar, chiar dacă au fost amendaţi de multe ori, aceştia au revenit în zonă.

Amenzile, prea blânde

“Din documentele puse la dispoziţie şi solicitate de mine, am văzut că au făcut tone de hârtii către celelalte autorităţi ale statului. (…) Sunt sute de dosare pe rol şi de intervenţii din partea atât a reprezentanţilor MAI, cât şi a firmelor de pază abilitate. Din păcate, contravenţiile şi sancţionarea prin amenzi a celor care agasau sau intermediau transportul pasagerilor din terminalul Sosiri înspre taxiuri nu au fost suficiente. Legislaţia se pare că este blândă în acest domeniu şi avem în vedere  propuneri şi modificări legislative pentru a interveni mult mai drastic”, a mai spus Valentin Preda.

Întrebat ce se va întâmpla, totuşi, cu firmele de pază care sunt plătite să acţione în zona aeroporturilor, el a spus că dacă nu îşi respectă obligaţiile contractuale, “se merge până la rezilierea contractelor”.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.