Inovaţii Continental Premieră de produs la cel mai faimos show de transport

„Conducem spre viitor“ – motto-ul celui mai mare show din lume pentru autoutilitare, IAA Hanovra (25 septembrie-2 octombrie), se potriveşte perfect cu noile produse lansate de Continental la show-ul din acest an, sub propriul motto IAA: „Viitorul în mişcare“. Furnizorul german de anvelope îşi prezintă produsele şi soluţiile în Sala 17, Standul A06-B11.

 

Continental stabileşte noi repere pentru segmentul de anvelope premium, răspunzând la cerinţe mai severe şi vizând în mod specific diferite domenii de aplicare cu noile game de anvelope pentru camioane. Conti Hybrid este răspunsul ideal la schimbările din ce în ce mai mari din transporturile regionale de mărfuri. Această anvelopă universală face faţă unei game largi de provocări zilnice cu care se confruntă distribuitorii şi parcurile auto dedicate transporturilor regionale, ca de exemplu accelerări şi frânări frecvente, tot felul de manevre şi întoarceri pe multe tipuri de suprafeţe de drum. Dezvoltatorii Continental au reproiectat suprafeţele de contact ale anvelopelor şi compuşii de cauciuc. Au obţinut, astfel, un kilometraj mai mare, combinat cu un control excelent pe drum ud, comportament bun la frânare şi rezistenţă scăzută la rulare. Noile Conti Hybrid fac, deci, dovada recomandărilor sale ca anvelope universale din segmentul premium la dimensiuni de 17,5″, 19,5″ şi 22,5″. Întreaga gamă Conti Hybrid de anvelope pentru camioane grele va fi prezentată pentru prima oară la IAA la dimensiunile de 22,5″. Pe lângă anvelopele Conti Hybrid HS3 pentru axa de direcţie – lansate recent pe piaţă – vor fi prezentate şi anvelopele Conti Hybrid HD3 pentru axa motoare şi Conti Hybrid HT3 pentru remorci şi semiremorci. Acestea vor fi lansate pe piaţă în 2015.

EcoPlus de economie

Pe lângă Conti Hybrid, Continental îşi va prezenta la IAA noua generaţie de anvelope high-tech Conti EcoPlus. Acestea sunt anvelope speciale dedicate mai ales autostrăzilor. Aceste anvelope cu înalte performanţe, care vizează în special combinaţiile de camioane moderne, obţin note mai bune decât generaţiile anterioare. Ele reduc consumul de carburant cu până la 1,9 l la 100 km pentru acelaşi kilometraj. Astfel, noile anvelope Conti EcoPlus au o contribuţie substanţială la obţinerea celor mai mici costuri totale de exploatare. De asemenea, Continental îşi subliniază rolul de furnizor principal de soluţii în domeniul transporturilor cu sistemul ContiPressureCheck™ pentru monitorizarea permanentă a presiunii din anvelope. ContiPressureCheck™ se bazează pe senzori micşti de presiune şi temperatură din anvelope, orice discrepanţe fiind prezentate pe un ecran pentru conducătorul auto. Una din noile inovaţii Continental de la IAA este funcţia Automatic Trailer Learning (ATL), cuplarea inteligentă a sistemului ContiPressureCheck cu detectare automată pentru diverse remorci. Când se ataşează o altă semiremorcă, sistemul detectează automat datele senzorilor din anvelopele acesteia. ContiPressureCheck™ împiedică în mod eficient supra-consumul de carburant şi avarierea anvelopelor ca urmare a presiunii prea scăzute. Este nevoie doar de o perioadă scurtă de funcţionare pentru amortizarea cheltuielilor cu acest sistem inteligent de monitorizare. Nu în ultimul rînd, oferta premium de anvelope reşapate de la fabrica ContiLifeCycle din Stöcken, Germania, ajută la păstrarea resurselor şi optimizarea costurilor totale de exploatare. Procesele moderne de reşapare la cald pregătesc carcasele de bună calitate pentru o a doua viaţă utilă, la camioane. Clienţii pot alege între anvelopele reşapate la cald de la ContiRe – care include acum şi primele anvelope din generaţia 3 – şi o gamă complexă de modele ContiTread pentru reşapare la rece.

GHID DE REDUCERE A COSTURILOR

De ce este „aerul“ important

În lipsa controlului strict, cheltuielile cu anvelopele cresc nejustificat, iar faptul că şoferii îşi verifică starea anvelopelor în mod constant este, adesea, doar o presupunere.

Din păcate, realitatea arată că, deşi pare un lucru simplu, mentenanţa anvelopelor este de cele mai multe ori neglijată, afectând negativ bugetul de cheltuieli al companiei. Sunt câteva elemente de care trebuie ţinut cont. În primul rând, presiunea din anvelope trebuie menţinută la nivelul optim. Apoi alegerea tipului de anvelope pe criterii obiective de cost/km, rotaţiile pe axe, recanelarea şi reşaparea sunt alte elemente care aduc economii importante.

Presiunea… presiunii

Toţi producătorii consacraţi de anvelope atrag atenţia în mod activ asupra mentenanţei presiunii. Mai mult decât atât, au început să dezvolte dispozitive de monitorizare a acesteia, pentru a se putea acţiona cât mai rapid atunci când presiunea nu este cea optimă. Dar ce înseamnă, de fapt, presiune optimă? Pentru o dimensiune de anvelopă dată, presiunea optimă se determină în funcţie de sarcina pe axă. Există tabele care arată presiunea care ar trebui să fie în anvelope, în funcţie de diferite sarcini pe axă. Într-o situaţie ideală, presiunea ar trebui să varieze în funcţie de încărcare. O anumită presiune la rulajul în gol, o altă presiune la sarcină parţială şi o a treia valoare la încărcarea maximă. Să nu uităm, totuşi, că aerul din anvelope, şi nu anvelopa în sine, este cel care asigură, de fapt, portanţa sarcinii. În situaţiile de zi cu zi, presiunea care se va folosi este cea corespunzătoare sarcinii maxime pe axa respectivă, aşa cum reiese din specificaţiile tehnice ale vehiculului. În cele mai multe cazuri întâlnite în practică, presiunea din anvelope este mai mică decât cea optimă. Acest lucru este cauzat în principal de diluarea responsabilităţii cu privire la menţinerea presiunii din anvelope pe traseul şofer – mecanic – şef atelier – şef parc sau chiar patron ori director general.

Ce înseamnă asta în bani?

La un nivel al presiunii cu aproximativ 15% mai mic decât cel optim, viaţa anvelopelor se reduce tot cu aproximativ 15% şi consumul de combustibil creşte cu 1%. În plus, poate să apară pericolul distrugerii anvelopei, ca urmare a rulajului cu subpresiune, cu costuri adiţionale ridicate (aripi, triple, rezervor, perne de aer, intervenţie service mobil etc) şi imobilizare vehicul. La o flotă de 15 ansambluri cap tractor-semiremorcă, pierderea anuală directă poate să ajungă la 8.000 EUR. Cu alte cuvinte, un singur camion poate aduce pierderi lunare de 45 euro. Încă o dată, nu am calculat costurile indirecte, care pot fi foarte mari, dacă ne gândim la o flotă de autocare sau la o flotă de cisterne de combustibil. Soluţia vine din modul în care se abordează mentenanţa şi, mai ales, controlul acesteia. Degeaba există procedura prin care şoferii sau alte persoane din cadrul firmei sunt obligate să verifice anvelopele, dacă ea nu se şi aplică în realitate. Ce se întâmplă în practică: de obicei, în urma unui eveniment important negativ, cauzat de o anvelopă, se reiau procedurile, se face un tur de forţă prin verificare totală sau parţială a vehiculelor şi, după această efervescenţă, se aşterne liniştea. Până la următorul eveniment. Dar managementul firmei ar trebui să se asigure permanent că procedurile pe care le-a implementat se şi aplică în mod real.

O posibilă soluţie…

… ar putea fi apelarea la ajutor din afara companiei. O terţă parte, specializată numai pe anvelope, ar putea asigura consistenţa şi constanţa în timp, prin concentrarea ţintită strict pe reducerea şi controlul costurilor. O colaborare de acest gen aduce un plus de obiectivitate şi în modul în care se aleg produsele, luând în calcul strict parametrii reali, măsuraţi, şi nu diferite afirmaţii ale vânzătorilor de anvelope. În plus, prin punerea la dispoziţie a unui sistem informatic de management al anvelopelor, se pot accesa cu uşurinţă informaţii cu privire la performanţa anvelopelor, gradul de execuţie a planului de mentenanţă, prognoza de consum de anvelope pentru perioada viitoare, costul/km pe întreaga flotă sau pe vehicul. Gradul de îndeplinire a cerinţelor interne ale companiei trebuie să fie validat prin audituri periodice. O investiţie într-un astfel de program reprezintă o mică parte din economiile realizate, oferind, în acelaşi timp, vizibilitate totală asupra unor costuri care nu sunt deloc mici.

Cosmin LIXANDRU

Managing Director

Tyre Management Consulting

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.