20.000 de locuri de munca la autostrazi

 

Ministrul Anca Boagiu a anuntat ca realizarea celor 434 de km aflati in executie a creat 19.000 de locuri de munca, iar pe santierele inaugurate oficial marti – loturile 1 si 2 cele ale Autostrazii Orastie-Sibiu – s-au infiintat alte 900 de locuri. Pentru anul viitor, bugetul Transporturilor va finanta mai multe proiectele de investitii, “datorita economiilor pe care noi le-am facut, prin renegocierea contractelor cu Bechtel, cu ALSTOM, a celor de mentenanta si prin introducerea standardelor de cost”, a mai spus sefa de la Transporturi.

\”Astazi sunt in constructie 434 de km de autostrada – urmariti de prietenii nostri de la Skyscraper City, care ne trimit tot timpul stadiul lucrarilor – ceea ce inseamna 4,095 miliarde de euro in executie si creeaza circa 19.000 de locuri de munca. La cele doua loturi din Autostrada Orastie-Sibiu, pornite astazi, se creeaza prin cele doua santiere alte 900 de locuri de munca pentru cetatenii din zona, iar 60 de milioane din totalul lucrarilor sunt bani care se duc in materialele de constructii. Cele 900 de locuri de munca antreneaza pe orizontala cam 5 oameni la 1, creat direct in santiere. Deci, daca facem un calcul, 900×5, sunt 4.500 de oameni care vor avea locuri de munca in Romania datorita acestor santiere”, a precizat ministrul Transporturilor.

Anca Boagiu a mai spus ca, pe langa cei 434 km aflati in executie, exista in curs de semnare alti 25,6 km de autostrada, in valoare de 134 de milioane de euro, “iar datorita economiilor pe care Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi le-a facut, adica alti 900 de milioane de euro, suntem pregatiti sa lansam alte trei tronsoane de autostrada, insumand 72 de km”. “Deci, total kilometri de autostrada in Romania – cu cei 313 deja executati  – vor fi 845 de km, insumand 5,1 miliarde de euro. Acesta este bilantul la sfarsitul anului 2011”, a spus ministrul.

Anca Boagiu a anuntat, totodata, “o alta veste buna de la Comisia Europeana”: “Pe langa contractul de finantare deja semnat cu Comisia, de 724 de milioane de euro, am primit vestea ca, ieri, comisarul pentru dezvoltare regionala a mai semnat un contract de finantare, in valoare de 150 de milioane de euro. Este vorba despre tronsonul de la Lugoj la Dumbrava. Iata, deci, ca, pana la sfarsitul acestui an, vom avea chiar semnat direct cu Comisia un milliard”.

Totodata, pe proiectele de cale ferata “avem astazi deja evaluate si semnate o buna parte dintre contracte”. “Valoarea totala a ceea ce am licitat si evaluat este de 1,6 miliarde de euro. Pentru ca suntem la Alba – si imi imaginez ca toti ziaristii si cetatenii din judet ar vrea sa stie ce se intampla si ce avem in desfasurare pe raza municipiului si a judetului – vreau sa va spun ca avem deja in stadiu de executie tronsoanele de cale ferata de la Simeria-Vintu de Jos, Vintu de Jos-Coslariu, cu o valoare totala de 493 de milioane de euro si care strabat si judetul Alba. De asemenea, sunt executate 81% din lucrarile  pe DN 67C de la Bengesti la Sebes. Deci, iata ca este un volum foarte mare de investitii care nu numai ca au creat locuri de munca, ci vor aduce si plus in economia romaneasca, prin banii alocati pentru materialele de constructii. (…) Acesta este, practic, volumul investitiilor pe care le-a facut Guvernul, pentru ca la sumele nerambursabile de la Comisia Europeana se adauga partea de prefinantare si de TVA pe care le asigura Guvernul”, a mai spus Boagiu.

Buget echilibrat, politica corecta

Cat priveste bugetul Transporturilor pentru 2012, ministrul sustine ca este “usor egal cu cel de anul trecut” si “echilibrat”. “Asa cum spune si domnul prim-ministru, suntem in fata unui buget echilibrat, in fata unui buget in care nu putem sa promitem ca facem lucruri care nu pot sa fie finantate. Am pus in planul nostru de investitii prioritatile, astfel incat sa ne incadram si in spatiul fiscal alocat si sa finalizam lucrarile, asa incat sa putem sa aducem plus in economia romaneasca. (…) Ceea ce este foarte important este ca sunt finantate proiectele de investitii – mult mai multe, datorita economiilor pe care noi le-am facut, si prin renegocierea contractului cu Bechtel, cu ALSTOM, prin introducerea standardelor de cost si prin renegocierea contractelor de mentenanta. Deci, practic, guvernul a acceptat ca, in spatiul fiscal pe care noi ni l-am eliberat, diminuand costuri care nu se justificau, sa primim bani pentru a face investitii care stagnau de ani de zile”, a conchis Anca Boagiu.

Prezent si el la deschiderea santierelor pe Autostrada Orastie-Sibiu, premierul Emil Boc nu a ratat ocazia sa evidentieze cat de corecta a fost politica sa: “Din ce pot sa spun acum, fara nicio hartie la mine: Cati km de autostrada a facut guvernarea 2004-2008? 5 km de autostrada! Cati km de autostrada sunt astazi, pe care se circula? 90! Vor mai fi gata inca 32 km, respectiv Arad-Timisoara. Deci vom avea, pana la sfarsitul anului, 122 km de autostrada pe care sa se circule. Asta inseamna ca s-au investit bani corect in infrastructura si in locuri de munca. Nu mai vorbesc acum de aceste santiere de autostrada care s-au deschis. Eu vorbesc de cele pe care deja se circula. Nu mai vorbesc de centurile ocolitoare, de tronsonul Chitila-Voluntari, care face parte din centura Bucuresti, de centura ocolitoare a Ploiestiului, de o parte din centura ocolitoare a Timisoarei, de centura Clujului, de centura Sucevei, a Iasiului, a Constantei – la care, repet, se lucreaza sau unele s-au finalizat. Acestea sunt dovezi clare, directe, ale faptului ca eu am avut o politica corecta de sustinere a investitiilor. Repet, in conditiile in care, in 2008, am avut 8% crestere economica, in 2009 am avut -7% crestere economica, in 2010 am avut -1,3% crestere economica si am realizat aceste lucrari de investitii. Daca ar fi fost o asemenea politica in 2008, ganditi-va unde era Romania astazi? Numai ganditi-va la aceste lucruri si aveti deja un raspuns”.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.