Aeroportul International Mihail Kogalniceanu-Constanta va primi in continuare subventii

 

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a lansat in dezbatere publica, pe site-ul institutiei, textul proiectului de ordin privind incredintarea serviciului de interes economic general la Societatea Nationala ”Aeroportul International Mihail Kogalniceanu-Constanta” S.A. Propunerile/observatiile celor interesati pot fi transmise, pana la data de 28 iulie, pe adresa MTI, Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti – Serviciul Relatii cu Parlamentul, Sindicatele, Patronatele si Organizatiile Neguvernamentale, tel/fax 021 – 319.61.29, e-mail: dialog.social@mt.ro.

 

In referatul de aprobare se arata ca, prin Orientarile comunitare privind finantarea aeroporturilor si ajutorul la infiintare pentru companiile aeriene cu plecare de pe aeroporturilor regionale, Comisia Europeana a stabilit in ce masura finantarea aeroporturilor constituie ajutor de stat compatibil sau nu cu legislatia comunitara privind libera concurenta. Una dintre situatiile in care o astfel de finantare reprezinta ajutor de stat compatibil o reprezinta compensarea unor obligatii de serviciu public, instituite in urma incredintarii unui serviciu de interes economic general.

Art. 4 din Decizia Comisiei din 28 noiembrie 2005 privind aplicarea art. 86 al. 2 din Tratatul CE la ajutorul de stat sub forma compensatieipentru obligatia de serviciu public precizeaza ca serviciul de interes economic general se incredinteaza unei intreprinderi printr-un act oficial. In cazul aeroporturilor care au inregistrat un trafic anual de sub 1 milion de pasageri pe parcursul a doua exercitii financiare anterioare, art. 3 din Decizia mentionata precizeaza ca ajutorul de stat sub forma compensatiei pentru serviciul public incredintat este exceptat de la obligatia notificarii prealabile. “In prezent, singurul aeroport aflat in coordonarea MTI care beneficiaza de subventii de la bugetul de stat este SN Aeroportul Internationl Mihail Kogalniceanu – Constanta. Traficul inregistrat pe acesta a fost de 69.690 de pasageri in anul 2009 si de 74.581 in 2010. Mentinerea subventiei se justifica prin importanta lui in sistemul de securitate regionala si, in acest context, obligatia mentinerii infrastructurii aeroportuare la standardele de siguranta si securitate aplicabile”, se argumenteaza in document.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.