Afacerile din retail, mai mari cu 10,7% în 2017

    Afacerile din retail au crescut cu 10,7% în anul 2017 față de anul 2016, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS). 

    În luna decembrie 2017, față de luna decembrie 2016, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 13,4% fiecare.

    Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2017, comparativ cu luna noiembrie 2016 a înregistrat o creştere cu 13,4% ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+15,5%), vânzările carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+14,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,3%).

    În luna decembrie 2017 față de luna noiembrie 2017, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 7,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,3%.

    Volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2017, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 7,0%, ca urmare a creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,7%) și vânzărilor produselor nealimentare (+6,5%). Vânzarea de carburanți pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 5,6%.

    România a înregistrat în luna decembrie 2017 cea mai mare creştere a volumului de retail din zona UE, adica un +10,1%, faţă de decembrie 2016, conform datelor furnizate de Eurostat.

    În decembrie 2017, comparativ cu decembrie 2016, volumul de retail în zona euro din UE a crescut cu 1,9%. Creșterea se datorează creșterilor cu 2,7% pentru produsele non-alimentare, 1,3% pentru alimente, băuturi şi ţigări, iar în cazul combustibilului au avut loc scădei de 1,3%.

    Cele mai mari creşteri au fost consemnate în Malta (+12,4%), România (+10,1%),  Polonia (+9,2%), Malta (+7,0%), în timp ce scăderi semnificative au fost observate în Luxemburg (-20,7%) și Belgia (-2,5%).

    În decembrie 2017, comparativ cu noiembrie 2017, volumul de retail în zona euro din UE a scăzut cu 1,1% și în zona euro a scăzut cu 1,0%. Scăderea este cauzată de scăderea cu 1,5% la combustibil, cu 1,2% la vânzările de produse nealimentare și cu 0,7% la vânzările pentru alimente, băuturi şi ţigări.

    Cele mai mari creșteri ale volumului au fost consemnate în Malta (+3,1%)Estonia (+1,8%) și România(+1,3%), iar cele mai semnificative scăderi au fost observată în Luxemburg (-20,7%) și în Belgia (-2,5%).

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.