Amenzile de circulatie primite in UE, platite de soferi in tara de rezidenta

 

Uniunea Europeana pregateste un set de masuri prin care soferii care incalca regulile de circulatie si primesc amenzi pe teritoriul altui stat membru sa poata fi urmariti in tara de origine, transmite AFP. Se urmareste, astfel, si pedepsirea celor care se fac vinovati de comiterea a celor patru infractiuni cele mai grave care se afla la originea a 75% din decesele inregistrate pe sosele: excesul de viteza, condusul sub influenta alcoolului, nerespectarea luminilor de semnalizare si neutilizarea centurii de siguranta. Mai sunt vizate condusul sub influenta drogurilor, utilizarea ilegala a benzii pentru oprirea de urgenta si folosirea telefonului mobil in timpul condusului.

“Prea multi cred ca, atunci cand conduc in strainatate, nu se mai aplica nicio regula. Daca sunteti acest tip de sofer, am o veste proasta pentru voi. Acum s-a terminat. Daca sunteti prinsi de radar, politia din statul unde a fost comisa infractiunea va fi in masura sa va urmareasca si sa va sanctioneze”, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas, dupa adoptarea propunerii sale de catre ministrii transporturilor din UE, reuniti joi, la Bruxelles.

Aplicarea acestor noi masuri mai asteapta totusi, a recunoscut ministrul belgian al transporturilor Etienne Schouppe, a carui tara asigura presedintia UE, pana la sfarsitul acestui an. Astfel, Parlamentul va trebui sa aprobe aceasta propunere, pentru ca ea sa fie adoptata iar statele vor avea la dispozitie doi ani, pana in 2013, pentru a transpune aceasta directiva in legislatiile lor nationale. Schouppe a admis ca perceperea amenzilor va dura destul de mult timp, avand in vedere termenele de transmitere a datelor pentru a permite urmarirea.

Noua reglementare prevede crearea unei retele de schimb electronic de date intre statele membre, care va permite, odata identificate numele si adresa proprietarului vehiculului, sa-i fie notificata infranctiunea si amenda. Aceasta nu presupune insa, conform unei surse europene, armonizarea legislatiilor privind natura infractiunii si nici a sanctiunilor. Astfel ca, in cazul Belgiei, care nu cunoaste punctele penalizatoare, un sofer care a comis o contraventie va plati doar o amenda pecuniara.

In 2009, peste 35.000 de persoane au murit pe soselele din UE. Pentru fiecare deces, se estimeaza ca patru persoane au fost atinse de leziuni care creeaza invaliditate permanenta, precum leziuni cerebrale si spinale, 10 sunt grav ranite si 40 au suferit rani usoare. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.