Anchete CC pe final la asigurări, carburanți, retaileri și achiziții

Consiliul Concurenței are în lucru aproximativ 20 de anchete – inclusiv pe piața de retail, a asigurărilor și carburanților – pe care le va finaliza până la sfârșitul anului, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu, care a organizat în 30 septembrie un seminar la Sinaia.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței

“Cea mai importantă analiză lansată în acest an a fost cea pe piața carburanților. Ne-a surprins faptul că vedem de peste un an de zile faptul că prețurile la carburanți, fără taxe, în România au o ușoară creștere față de media Uniunii Europene și am vrut să înțelegem ce ar putea să explice această schimbare. Această analiză a fost lansată și o vom finaliza la anul”, a declarat Bogdan Chirițoiu.

Consiliul Concurenței va mai termina până la finele anului, fără însă a lua o decizie, investigația pe partea de retail, unde Consiliul are suspiciuni privind comportamentul unor jucători mari precum Carrefour sau Cora.

Totodată, va fi gata cazul privind firmele de asigurări: “Investigăm presupusul schimb de informații realizat în interiorul Uniunii naționale a companiilor de asigurări. Este un caz care va fi finalizat de echipa de investigații în acest an, urmând ca anul viitor să avem decizia în privința lui”.

Deosebit de importante, din punctul de vedere al dimensiunii economice a actorilor implicați, sunt cele legate de zonele de licitații, cum a fost cașiul APIA care a fost încheiat curând.

“În toamnă vom finaliza un caz privind o presupusă trucare de licitații la Transgaz. Nu este un caz foarte nou, dar este un caz pe care l-am lucrat împreună cu parchetul. Este un caz care merge în paralel cu DIICOT”, a spus Chirițoiu.

De asemenea, în acest an Consiliul Concurenței va finaliza un caz privind o presupusă trucare de licitații privind achiziționarea de echipamente electrice de către firme din distribuția electricității, în special Electrica.

În curând Consiliul Concurenței va face publice analizele pe piața pachetelor de servicii multiplay (combinația de servicii de telefonie fixă, mobilă, televiziune prin cablu și Internet) și analiza privind modul în care funcționează piața lemnului.

Autoritatea de Concurență a demarat o analiză cu privire la modalitatea în care se stabilește prețul apei, în urma plângerilor venite de la companiile din energie nemulțumite de creșterea continuă a prețului.

În ceea ce privește prioritățile instituției în următoarea perioadă, Chirițoiu a menționat utilitățile: “Vrem să găsim o soluție pentru a împăca legea achizițiilor și Legea 51, să o facem să funcționeze totuși”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.