Asfalt la -8 grade pe autostrazi

 

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anuntat marti ca, pentru prima oara, constructorilor de autostrada din Romania li se cere sa lucreze si pe timpul iernii, iar o companie a facut deja teste de turnare a asfaltului si rezultatele au aratat ca “merge” si la -8 grade Celsius. In aceste conditii “o sa fie un singur anotimp in constructii\”,  a spus Marius Mitrofan, directorul de proiect de la lotul 1 al Autostrazii Orastie-Sibiu, chestionat de ministru cu ocazia inspectiei pe santier.

\”Intram intr-o perioada noua, o era noua, as spune, pentru ca decizia pe care am luat-o este cea de a lucra si pe timp de iarna acolo unde avem lucrari care pot fi executate la temperaturi scazute. Apreciez mobilizarea multora dintre constructori care deja identifica solutiile tehnice sa putem sa lucram la -1,-2, -3 si chiar la -8 grade Celsius\”, a spus Boagiu.

Ministrul a stat de vorba cu directorul de proiect de la lotul 1 al Autostrazii Orastie-Sibiu, Marius Mitrofan, si i-a spus ca deja alti constructori au facut teste de turnare a asfaltului la -8 grade Celsius, iar rezultatele au aratat ca se poate lucra. \”O companie a testat asfalt la -8 grade Celsius. Au facut testele ai nostri de la calitate si a iesit foarte bine, deci nu avem nicio problema sa stam peste iarna\”, a precizat Boagiu.

Mitrofan i-a raspuns ca o sa fie \”un singur anotimp in constructii\”. Intrebat daca se poate lucra la temperaturi sub limita inghetului, Mitrofan a spus: \”Sunt lucrari cu specific pe timp friguros. Exista un normativ care permite acest lucru. Nu pot sa spun ca se poate lucra la -30 de grade Celsius, dar in anumite conditii se pot executa lucrari, terasamente la aceeasi calitate, ca si in perioada calduroasa\”.

Lotul 1 al autostrazii Orastie-Sibiu porneste de la nodul Orastie si se intinde pana la nodul rutier Sebes Vest, traversand, practice, judetele Hunedoara si Alba, pe o lungime de 24,11 km. Lucrarea este contractata in asociere de compania Strabag si are ca termen de executie luna aprilie a anului 2013. Valoarea proiectarii si executiei acestui tronson este de 551.041.792,37 lei (fara TVA), dintre care 468.385.523,51 lei reprezinta contributia Comisiei Europene si 82.656.268,86 lei cea a Guvernului.

Impreuna cu lotul 2, ale carui lucrari au demarat oficial tot marti, jumatatea din Autostrada Orastie-Sibiu insumeaza 44 de km, cu o valoare a investitiei de 280 de milioane de euro.

Boagiu: Constructorii care nu respecta termenele vor fi penalizati

Ministrul Boagiu a mai declarat, de data aceasta in localitatea hunedoreana Soimus, ca acei constructori care nu respecta termenele de executie prevazute in contracte vor fi penalizati. “Asa este corect. In situatia in care nu-si respecta termenele, avem penalitati clare, scrise in contracte. Le-au semnat si si le-au asumat, sunt termene pe care trebuie sa le respecte\”, a afirmat Anca Boagiu.

Dupa ce a facut o evaluare a lucrarilor pe mai multe tronsoane de autostrada, pe loturile I si II Orastie – Sibiu si Deva – Orastie, ministrul Transporturilor a declarat ca proiectele de investitii vor fi incheiate la timp. \”Dupa ce am vazut pe ambele tronsoane, nu pot spune ca as avea emotii, ci, dimpotriva, cred ca vor fi finalizate la timp. Si, de ce sa ascundem adevarul, cred ca si constructorii au tot interesul sa lucreze, in aceasta perioada in care nu sunt multe state in Europa care pun banii din buget pe investitii, din orice tara ar veni ei. Daca firmele vor sa faca profit pentru companiile lor, si noi trebuie sa facem profit pentru statul roman. Iar profitul statului se materializeaza in timpii de executie si in calitatea lucrarilor\”, a spus ministul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.