Atribuirea traseelor judeţene se deblochează printr-un nou ordin

3

Transportatorii de persoane pot spera din nou. Proiectul de Ordin pentru modificarea şi completarea Ordinului MAI – MTI nr. 240/1614/2012 ar trebui să deblocheze atribuirea traseelor judeţene.

 

Deşi, iniţial, s-a considerat că deblocarea Ordinului MAI – MTI nr. 240/1614/2012 în justiţie va fi suficientă pentru a demara atribuirea, în ultima clipă procesul a fost blocat.

Au existat mai multe probleme ce nu puteau fi soluţionate pe baza Ordinului 240/1614/2012. Astfel, data de referinţă pentru preluarea datelor de către CNMSI din baza de date ARR nu putea fi cea precizată în Ordinul iniţial. De asemenea, au existat discuţii legate de instituţia care ar trebui să stabilească vechimile pe traseu ale operatorilor şi modul de depunctare a firmelor de transport care au renunţat la trasee.

Amintim faptul că pe data de 28 octombrie, pe site-ul CNMSI, s-a anunţat faptul că şedinţa de atribuire nu mai poate avea loc din cauza lipsei elementelor necesare:

„Ţinând cont că Autoritatea Rutieră Română a blocat din data de 24.10.2013 accesul instituţiei noastre la importurile automate de date (parc operatori de transport, vechime parc, mod deţinere, grad confort, capacitate autovehicule, dotare cu AC, vechime pe traseu, retrageri/renunţări, lista operatorilor ce se află sub incidenţa Legii 85/2008 privind insolvenţa, lista operatorilor ce înregistrează obligaţii restante la bugetul statului) CNMSI – SAET este în imposibilitatea derulării tehnice a şedinţei de atribuire din 13.11.2013 neavând toate elementele necesare.“

Proiectul de modificare al Ordinului 240/1614/2012 aşteaptă în acest moment ultima semnătură la nivel de MDRAP (semnătura ministrului) şi apoi va fi transmis la Ministerul Transporturilor. Surse din cadrul MT au precizat că, odată ajuns aici, Ordinul va parcurge în regim de urgenţă toate etapele necesare, pentru a fi trimis la Monitorul Oficial. Astfel, este de aşteptat ca în următoarele zile să avem un nou calendar de atribuire. Cel mai probabil, până la sfârşitul anului, vom avea o singură şedinţă de atribuire.

Vechimea pe traseu va fi transmisă CNMSI de către ARR, după avizarea acesteia de către consiliile judeţene.

Puteţi vizualiza aici proiectul de modificare al Ordinului.

Blocările repetate ale atribuirii, precum şi informaţiile venite târziu sau deloc au făcut ca operatorii de transport să recurgă la proteste.

Această situaţie poate fi explicată şi prin lipsa de asumare a „paternităţii“ pentru procesul de atribuire de către instituţiile implicate – MDRAP, MT, consilii judeţene, CNMSI. Practic, nimeni nu vrea să îşi asume răspunderea pentru un proces ce va determina, foarte probabil, un număr consistent de acţiuni în justiţie.

Radu BORCESCU

3 COMENTARII

  1. Conform Normei de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007:
    “(1) Datele la care au loc şedinţele de atribuire se vor stabili după cum urmează:
    a) cu 90 de zile înainte de expirarea valabilităţii programului de transport, în vederea atribuirii noilor programe de transport judeţene, orăşeneşti sau municipale;”

    deci, azi suntem in data de 31.10.2013, iar licentele expira in data de 31.12.2013 asta inseamna ca mai sunt aprox. 60 de zile pana la exiparea valabilitatii, iar conform normei, datele de atribuire trebuiesc programate cu 90 de zile inainte de expirarea valabilitatii programului de transport.

    Atunci pentru ce mai avem Legii? Ca toata lumea sa le incalce?!
    Daca transportatorii vor contesta nerespectarea datei privind stabilirea sedintei de atribuire, ce se va intampla cu transportul judetean? Cine isi asuma atunci raspunderea?!
    Cel mai bine ar fi sa mai prelungeasca din nou actualul program, sa citeasca si sa se gandeasca bine ce prostii de ordine mai emit, si apoi sa lanseze din timp o atribuire conform Legii 92/2007!!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.