Autostrada Bucuresti-Ploiesti, “ca in epoca de piatra”. Boc, catre constructori: “Va tai capul!”

1

 

Premierul Emil Boc le-a reprosat constructorilor de pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in \”epoca de piatra\” si i-a avertizat ca le va \”taia capul\”, prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.

 

\”Trebuie sa sustinem investitiile, iar doamna ministru a demonstrat ca poate face performanta. Daca voi nu o sustineti, va tai capul!”, le-a spus Emil Boc constructorilor, la inspectia de vineri de pe santier.

Cat despre termenul de finalizare, premierul s-a declarat sceptic: “Nu sunt foarte convins in acest moment ca un tronson din aceasta lucrare poate fi terminat pana in 15 decembrie. De aceea sunt inca reticent ca poate fi terminata la timp intreaga lucrare. Dar nici banii nu vor merge, si se vor aplica sanctiuni pentru cei care nu-si vor finaliza, conform termenului angajat, autostrada respectiva, care se afla in epoca de piatra fata de alte zone mai bune. (…) Ministrul Transporturilor a reusit sa impuna o disciplina in lucrarile de constructii din Romania, si nu vom face o exceptie nici aici. Deci, daca se termina lucrarile in graficul anuntat si se fac plati, iar platile se vor face doar in conformitate cu respectarea graficului de lucrari, partajat lunar, pentru a ne asigura ca acest efort pe care statul si romanii, in ultima instanta, il fac sa asigure finantarea autostrazilor, este respectat si de catre constructori\”.

Nici Anca Boagiu nu s-a declarat multumita de mersul lucrarilor. \”Personal, nu sunt satisfacuta de ritmul lucrarilor, si vom avea o discutie foarte serioasa cu constructorii. Termenul de 15 decembrie 2011 nu l-am inventat noi, este asumat de catre constructori. Acum trebuie sa se si mobilizeze, pentru ca ochiul meu de constructor spune ca prin unele zone ne cam impiedicam. Termenul 15 decembrie 2012 poate ca e in capul unora, dar pentru noi nu e valabil. Am dat o data un notice to correct pe acest tronson, n-as vrea sa-l pun in practica foarte repede, pentru ca nu compromit un proiect de autostrada pentru ca nu se misca un constructor sau altul. Este o discutie pe cei 6 km. Deocamdata, colegii mei au identificat solutia tehnica de conectare la centura prin nodul rutier despre care vorbeam, pe tronsonul Consortiului Pizzarotti, urmand ca anul viitor sa discutam despre cei 6 km. Dar, deocamdata, am asigurat conditiile de descarcare a traficului si de circulatie pe acest tronson (…) Mai am un mesaj: sunt bani in buget. Dupa rectificare am alocat sumele necesare conform graficelor asumate, astfel incat sa nu existe niciun fel de problema cu platile. Nu vom face niciun fel de plata daca cineva nu lucreaza. Sa nu-si imagineze vreun constructor ca primeste un leu in plus sau in minus doar pentru ca are un astfel de contract\”, a spus ministrul Transporturilor.

Reamintim ca Boagiu ameninta in primavara cu rezilierea contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, chiar transmitand o notificare in acest sens. Termenul expira la 30 mai, iar pana atunci consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading \’98 si Tehnostrade a fost nevoit sa remedieze problemele, in special legate de intarziere. Reamintim ca in 2009 a fost schimbata solutia tehnica a tronsonului Bucuresti-Ploiesti, astfel ca valoarea lucrarilor a crescut cu 25%, respectiv cu 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat.

Autostrada este impartita in doua sectoare Bucuresti-Moara Vlasiei, de 19,5 km, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 km, unde lucreaza cele trei firme amintite mai sus.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.