Autostrada cu tunel

 

Lucrarile la Autostrada Sibiu – Orastie, ce vor cuprinde si construirea primului tunel de pe o autostrada din Romania, in lungime de 340 de metri, au fost inaugurate oficial, joi, desi incepusera de doua saptamani. Este vorba despre tronsonul 4 al autostrazii, ce va avea in total 82 km. Acestia au fost impartiti in patru tronsoane, iar cel de la Sibiu va avea 16,2 km, intre localitatea Saliste si centura ocolitoare a Sibiului, in dreptul localitatii Cristian. Pe langa tunel, aceasta portiune de autostrada va avea doua noduri rutiere, doua viaducte de 925 m, doua poduri de 42 m, patru pasaje peste autostrada, de 26 m, si doua pasaje peste calea ferata, de 40 m.

Contractul a fost castigat de asocierea Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98 (Romania) si Astalrom (Romania), iar valoarea totala a lucrarilor de proiectare si executie este de 146 milioane euro, inclusiv TVA. \”Acest tronson are si lucrari mai complexe, de arta, si, ceea ce este inedit, va avea primul tunel de pe o autostrada din Romania, care va leaga cele doua viaducte. Iata ca vom da proba experientei, pe care stim ca o au constructorii romani pe acest tronson, realizand primul tunel. Se vor crea circa 500 de locuri de munca\”, a declarat Anca Boagiu, prezenta la inaugurare.

Termenul de finalizare al tronsonului patru este 10 aprilie 2013, iar reprezentantul constructorului a promis ca lucrarile vor fi gata la timp. \”Pe 5 octombrie a primit autorizatia pentru 6 km si sunt facuti deja 3 km de decopertari. Speram ca in cel mai scurt timp sa obtinem autorizatia pentru intreg tronsonul si sa mobilizam absolut toate echipamentele. Cea mai dificila portiune, pe care o vom ataca in maxim o saptamana, este dealul Sacelului, unde exista trei lucrari de arta foarte mari – viaduct, tunel si inca un viaduct. Nu vom intrerupe lucrarile nici pe timpul iernii\”, a precizat Sorin Scarlat, directorul adjunct de proiect. Pe tronson exista, in acest moment, trei situri arheologice in lucru, de care se ocupa Muzeul National Brukenthal, unde au fost descoperite vase vechi de 8.500 de ani, insa acestea nu vor intarzia lucrarile.

La eveniment a fost prezent si premierul Emil Boc, acesta facand turul celorlalte trei santiere inaugurate joi, alaturi de Anca Boagiu. “Practic, astazi pleaca la drum, intr-o maniera oficiala, 65 de noi kilometri de autostrada: 16 se afla aici, in judetul Sibiu, ceilalti, pe celelalte tronsoane – Nadlac-Arad si Timisoara-Lugoj. Valoarea totala este de 350 de milioane de euro, fara TVA, si aproximativ 450 de milioane cu TVA, ceea ce inseamna o investitie masiva din fonduri europene si bugetare in economia romaneasca si in economia locala. Subliniez ca fondurile sunt 85% alocate de UE si 15% de la bugetul de stat. Obiectivul este ca in 2012 Romania sa absoarba cel putin 20%, sume efective rambursate de la UE. Spun asta pentru ca exista diferente de sume intre cele pe care le plateste Guvernul si cele care se intorc efectiv de la UE, deoarece ultimul demers in absorbtia fondurilor europene este acela ca sumele pe care Guvernul le plateste se certifica la Bruxelles, iar de acolo banii se intorc pentru lucrarile efectuate din fondurile europene”, a declarat primul-ministru. Emil Boc a precizat ca intre Sibiu si Nadlac se va putea circula din primavara lui 2013 numai pe autostrada.

Pe cele 4 tronsoane incepute joi vor fi create 3.000 de locuri de munca. Ministerul Transporturilor are in executie 276 km de autostrada, iar pana la sfarsitul lunii vor fi “porniti” alti 92 de km, dupa obtinerea autorizatiilor de construire. Astfel, numarul total al kilometrilor cu termen de finalizare in 2013 va ajunge la 434.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.