Avertisment pentru tren

Comisia Europeana a transmis, la data de 8 octombrie, catre 21 de state membre, avize motivate privind neimplementarea in mod adecvat de catre acestea a legislatiei cunoscute sub denumirea de “primul pachet feroviar”. In Austria, Belgia, Republica Ceha, Germania, Danemarca, Estonia, Grecia, Spania, Franta, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Luxemburg, Letonia, Polonia, Portugalia, Romania, Suedia, Slovenia si Slovacia au ramas inca nesolutionate aspecte importante legate de deschiderea catre concurenta a pietelor feroviare.

In urma transmiterii de scrisori de somare catre 24 de state membre, in iunie 2008, un numar dintre aceste state membre a operat modificari in normele de drept intern, pentru a se conforma legislatiei comunitare. Comisia a deschis un dialog cu toate statele membre, in scopul identificarii de solutii posibile in mod constructiv. La peste un an de la data transmiterii scrisorilor de somare, in ciuda progreselor facute de majoritatea statelor membre, mare parte din acestea din urma nu se conformeaza inca pe deplin directivelor comunitare relevante. Conform avizelor motivate transmise astazi, statele membre trebuie sa faca mai multe progrese in ceea ce priveste reforma sistemelor lor feroviare, in beneficiul atat al intreprinderilor feroviare, cat si al consumatorilor.

In avizele motivate, Comisia evidentiaza deficiente precum lipsa independentei administratorului de infrastructura in raport cu operatorii feroviari, insuficienta implementare a dispozitiilor directivei privind tarifarea accesului la infrastructura, in special absenta unui sistem de performanta care sa contribuie la eficientizarea retelei feroviare, lipsa unor stimulente in vederea reducerii costurilor si a tarifelor, in cazul administratorului de infrastructura, precum si lipsa unor sisteme tarifare bazate pe costurile directe ale serviciilor feroviare sau nerespectarea obligatiei de a institui un organism de control independent, cu competentele necesare pentru remedierea problemelor legate de concurenta in sectorul feroviar.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.