Boagiu: Autostrada Bucuresti – Ploiesti nu va fi gata la termen

1

 

Construirea Autostrazii Bucuresti-Ploiesti nu va fi gata la termenul prevazut, in 15 decembrie, iar constructorii vor fi penalizati cu 0,05% pe zi din valoarea contractului pana la incheierea lucrarilor, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

\”Din punctul meu de vedere nu vor fi respectate termenele. Probabil va fi o lucrare care se va termina anul viitor, cu consecintele de rigoare. Penalitatile pe care le aplicam vor fi de 0,05% pe zi, pana la finalizarea lucrarii. Pe 15 decembrie vom face un bilant si vom vedea cine si ce penalitati va primi\”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Reamintim ca presedintele Traian Basescu prevedea inca din vara acest lucru, el spunand in august, la o vizita pe santier, ca pare o misiune imposibila finalizarea autostrazii la termenul stabilit. Nici Anca Boagiu nu s-a declarat multumita de mersul lucrarilor, in iulie. \” Termenul de 15 decembrie 2011 nu l-am inventat noi, este asumat de constructori. Acum trebuie sa se si mobilizeze, pentru ca ochiul meu de constructor spune ca prin unele zone ne cam impiedicam. Termenul 15 decembrie 2012 poate ca e in capul unora, dar pentru noi nu e valabil. Am dat o data un notice to correct pe acest tronson, n-as vrea sa-l pun in practica foarte repede, pentru ca nu compromit un proiect de autostrada pentru ca nu se misca un constructor sau altul. Este o discutie pe cei 6 km. Deocamdata, colegii mei au identificat solutia tehnica de conectare la centura prin nodul rutier despre care vorbeam, pe tronsonul Consortiului Pizzarotti, urmand ca anul viitor sa discutam despre cei 6 km. Dar, deocamdata, am asigurat conditiile de descarcare a traficului si de circulatie pe acest tronson (…) Nu vom face niciun fel de plata daca cineva nu lucreaza. Sa nu-si imagineze vreun constructor ca primeste un leu in plus sau in minus doar pentru ca are un astfel de contract\”, a spus atunci ministrul Transporturilor.

In primavera, Boagiu ameninta cu rezilierea contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, transmitand si o notificare in acest sens. Termenul ar expira la 30 mai, iar pana atunci consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading \’98 si Tehnostrade a fost nevoit sa remedieze problemele, in special legate de intarziere.

Reamintim ca in 2009 a fost schimbata solutia tehnica a tronsonului Bucuresti-Ploiesti, astfel ca valoarea lucrarilor a crescut cu 25%, respectiv cu 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat.

Autostrada este impartita in doua sectoare: Bucuresti-Moara Vlasiei, de 19,5 km, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 km, unde lucreaza cele trei firme amintite mai sus.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.