Boagiu: Toate companiile feroviare au fost jefuite

 

Toate companiile feroviare se afla intr-o situatie financiara proasta si au nevoie sa fie restructurate, pentru ca \”au fost jefuite\”, iar institutiile abilitate trebuie sa se pronunte in aceasta privinta, a anuntat duminica ministrul Anca Boagiu, intr-o conferinta de presa. Cat despre privatizarea CFR Marfa, ea a spus ca, in acord cu discutiile purtate cu FMI, acest lucru va fi facut cand conditiile pietei vor fi favorabile. In ceea ce priveste restructurarea de personal in 2011 la CFR Marfa, ministrul Transporturilor nu a precizat vreo cifra.

\”Toate companiile de cai ferate stau prost. In 2007-2008 au functionat fara bugetul aprobat, si toate trebuie restructurate, pentru ca au fost jefuite, de la executari silite de vagoane pana la un management prost\”, a spus Boagiu. Intrebata cine sunt jefuitorii, Boagiu a afirmat ca la aceasta intrebare trebuie sa dea raspunsuri \”institutiile abilitate ale statului\”.

Aceasta a explicat ca privatizarea CFR Marfa se va face atunci cand va aduce bani la buget. \”Suntem intr-o perioada de criza, iar privatizarea unei societati trebuie sa aduca bani la buget. Nu privatizam de dragul de a privatiza, ci pentru a avea venituri in bugetul de stat. Iar intelegerea pe care am avut-o cu FMI a fost aceea de a continua programul de restructurare la CFR Marfa, eficientizarea activitatii acesteia si pregatirea ei pentru privatizare in momentul in care piata va fi favorabila\”, a spus Anca Boagiu.

Cat priveste restructurarea de personal in 2011 la CFR Marfa, ministrul Transporturilor nu a mentionat vreo cifra. \”Vom vedea cati oameni pleaca. Daca gandim din punct de vedere managerial, si nu populist, in momentul in care isi evalueaza compania, un manager adevarat isi evalueaza in primul rand costurile, veniturile, incearca sa-si diminueze pierderile, si apoi discuta despre restructurarea de personal\”, a spus ministrul Transporturilor.

 

Pierderi de 147 mil. lei si datorii de 803 mil. lei la CFR Marfa

CFR Marfa a inregistrat in primele noua luni ale anului pierderi de 147 milioane de lei si datorii de 803 milioane de lei – din care 264,3 milioane de lei catre CFR SA pentru taxa neachitata de utilizare a infrastructurii.

Compania se afla pe lista viitoarelor privatizari ce vor fi facute de statul roman, premierul Emil Boc anuntand, la inceputul lunii noiembrie, ca procesul de privatizare cuprinde si CFR Marfa, \”un demers inceput, care trebuie sa mearga mai departe\”.

CFR Marfa detine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive. Societatea ocupa o cota de piata de 49,2% comparativ cu operatorii feroviari privati din Romania, apreciata in tone/km marfa transportata si, respectiv, 58% apreciata in tone/km marfa incarcata.

Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals, CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.

In primul trimestru al anului 2010, CFR Marfa a transportat 53% din carbunele de pe calea ferata, restul fiind transport pe auto (2,42%), fluvial (9,13%), maritim (23,66%) si operatori particulari feroviari (11,79%).

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.