Boc şi Boagiu au inaugurat noi şantiere de autostradă

1

Premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat marti, la Lancram (locul nasterii lui Lucian Blaga), jud. Alba, santierul lotului II al Autostrazii Orastie – Sibiu, in lungime de 20 km, care va costa 377.780.208,81  lei (90 de milioane de euro), fara TVA. Tot marti au debutat lucrarile la lotul I1, de 24 km, in valoare de 377.780.208,81 lei, al aceleiasi autostrazi. Finantarea este asigurata din fonduri nerambursabile, prin Fondul de Coeziune (85%) si de la Bugetul de Stat (15%). Reamintim ca, in septembrie, Comisia Europeana a aprobat finantarea nemarbursabila in valoare de 850,7 milioane euro a autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu, in lungime totala de 121,8 km.

Executia celor doua tronsoane ale Autostrazii Orastie-Sibiu va dura un an si jumatate – lotul I fiind construit de firma STRABAG si lotul II de Asocierea SC Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering -, iar garantia va fi de 4 ani.

Primul lot, in lungime de 24 km, va include 29 de lucrari de arta:

– 4 poduri pe autostrada peste cursuri de apa;

– 3 poduri pe autostrada peste cai de comunicatii terestre (cale ferata, drumuri nationale, judetene sau agricole)

– 7 subtraversari de autostrada ale unor drumuri nationale, judetene si agricole

– 15 poduri casetate.

–  2 noduri rutiere, inclusiv bretele de acces:  Nodul Rutier Orastie, la km 1,4, si Nodul Rutier Sebes Vest, la km 24;

– 1 spatiu de servicii.

Lotul II, de 19,745 km, traverseaza judetul Alba si include urmatoarele obiective si lucrari:

– 18 lucrari de arta:

–  7 poduri si pasaje pe autostrada peste alte cai de comunicatii (cale ferata, DJ si drum agricol);

– 8 poduri pe autostrada peste cursuri de apa

– 3 pasaje peste autostrada (DN, DJ si DC);

– 3 noduri rutiere, inclusiv bretele de acces: Nod rutier Lancram, la km 27, Nod rutier Sebes Est, la  km 32,6, si Nod rutier Cunta, la km 43,8;

–  1 centru de intretinere

– 1 spatiu de servicii.

Premierul si ministrul Transporturilor au venit la Lancram cu elicopterul, evitand sa treaca prin municipiul Sebes, unde se intalnesc DN 1 si DN 7, astfel ca este una dintre cele mai aglomerate localitati din Romania.

Dupa inspectarea santierului, Emil Boc a declarat din nou ca pana la sfarsitul anului vor fi 122 km de autostrada inaugurati in mandatul lui.

“Cati kilometri a facut guvernarea in 2004 – 2008? Cinci kilometri de autostrada. Cati kilometri de autostrada sunt astazi pe care se circula? 90 de kilometri. Vor mai fi gata inca 32, Arad – Timisoara. Deci vom avea pana la sfarsitul anului 122 de kilometri de autostrada pe care se circula. Asta inseamna ca s-au investit bani corect in infrastructura si locuri de munca\”, a spus Boc.

Lotul II al Autostrazii Orastie – Sibiu porneste de la kilometrul 24,1, la nodul rutier Sebes Vest, si se intersecteaza cu Drumul Judetean 106 K, dupa care se inscrie in spatiul dintre linia de cale ferata 210 Sibiu – Vintu de Jos si DN 1/DN 7, cu finalul la intersectia cu Drumul Judetean 106 I, langa Cunta, din judetul Alba, de unde incepe lotul III al autostrazii.

In 21 octombrie, premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor au inaugurat un alt tronson al autostrazii Sibiu – Orastie, cel din judetul Sibiu. In lungime totala de 82 km, Autostrada Orastie-Sibiu va costa 610,45 de milioane de euro, din care 510,15 milioane de euro reprezinta fonduri nerambursabile, si are termen de finalizare aprilie 2013. Proiectul prevede construirea a 9 poduri, 3 viaducte, 25 de pasaje, 8 noduri rutiere, a doua centre de intretinere si a 4 zone de servicii, termenul de finalizare fiind 2013.

Boagiu: Autostrada Nadlac – Sibiu, in circulatie din primavara lui 2013

Pe tronsonul de autostrada Nadlac – Sibiu, parte a Coridorului 4 Pan-european, se va putea circula in primavara anului 2013, a declarat Anca Boagiu, dupa evaluarea stadiului lucrarilor in zonele Orastie si Deva. In localitatea hunedoreana Soimus, ea a spus ca lucrarile de construire a variantei de ocolire intre Deva si Orastie vor putea fi terminate anul viitor, deoarece o parte din finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile, obtinute prin Programul ISPA – un program de preaderare.

Ministrul Transporturilor a aratat ca pe santierul tronsonului de autostrada Deva – Orastie sunt angajati deja 400 de oameni, apreciind ca astfel de lucrari contribuie la crearea de noi locuri de munca si la mentinerea celor existente.

Varianta de ocolire Deva – Orastie, de pe traseul autostrazii Nadlac – Sibiu, beneficiaza de o finantare de 177,92 milioane euro, din care contributia Comisiei Europene este de 108,91 milioane euro, iar cea a Guvernului Romaniei este de 69 milioane euro, fara TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 km, cu doua benzi pe sens. Pe traseul acestuia vor fi construite 21 de poduri si pasaje, cel mai mare fiind podul peste raul Mures care va avea o deschidere de 720 de metri.

Legatura cu reteaua existenta de drumuri va fi asigurata prin doua noduri rutiere provizorii situate la Deva si Orastie si un nod rutier proiectat la est de orasul Simeria.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.