Caravana BookLand

 

La prima editie BookLand, din aprilie, editurile au cam ezitat sa participe, nefiind prea increzatoare in succesul cartilor la mall. Insa, odata anuntata Caravana BookLand, desi initial s-a pus o limita de 50 edituri, s-a acceptat inscrierea a peste 70. Si e posibil sa se ajunga la 80 edituri, dat fiind ca cererile curg in continuare, se arata intr-un comunicat remis redactiei.

 

Michiela Poenaru, Director al Editurii Coresi, declara: „Ideea de a organiza o caravana a cartii, care sa poposeasca vreme de 5 zile in 9 din cele mai importante orase din tara, mi se pare excelenta. Iubitorii de carte vor avea posibilitatea de a beneficia de ofertele generoase ale celor mai importante edituri. Perioada in care urmeaza a se desfasura caravana (15 august – 15 octombrie) este una in care cu totii – cititori si editori – pregatim inceperea noului an scolar. Stim cu totii ca publicul ajunge mult mai usor in mall-uri, decat in librarii – ceea ce ne face sa speram ca standurile de carti ale caravanei BookLand vor avea multi vizitatori si multi cumparatori”.

Manuela Georges, directorul editurii Anteea din Cluj-Napoca: „In conditiile in care, pe fondul crizei economice, tot mai multe librarii dau faliment, o solutie de viitor pentru vanzarile de carti (pe langa varianta vanzarii on-line), o reprezinta cu siguranta targurile de carte, organizate in – momentan – marile orase din tara. Clujul este poate un exemplu convingator in acest sens, caci, de la an la an, in ciuda scaderii puterii de cumparare si a inflatiei, vanzarile la targul de carte organizat anual in piata Matei Corvin au fost tot mai mari. Iata de ce cred ca aceasta caravana a cartilor este o initiativa binevenita, cartile vor veni la noi, ne vom putea bucura de ele, stiu ca vor fi pentru toate buzunarele si pentru toate gusturile, va fi, deci, sarbatoare pentru clujeni”.

Adrian Ciocodan, General Manager al Smartbox: „Apreciem ideea inovatoare a targului de a intra in realitatea de zi cu zi a publicului, pentru ca avem increderea ca astfel raspundem impreuna unei nevoi reale. Va invitam sa transformam lectura si educatia si mai mult intr-un stil de viata, acum mai usor datorita BookLand”.

Angela Garnet, directorul executiv al Editurii Prut spune: „Retinuti si un pic speriati la idea de a participa la un targ de carte organizat in incinta unui mall, am gasit fortele necesare de a ne mobiliza si de a ne asuma acest risc in aprile, la Bookland Afi Palace Cotroceni. Curiozitatea a fost mai mare decat orice sentiment de retinere si a fost satisfacuta pe deplin! Succesul a fost de partea cititorului – a gasit tot necesarul intr-o singura locatie… pentru a nu mai pierde timpul pretios…, iar noi ne-am bucurat de o noua viziune a targurilor de carte si am promis: sa fim alaturi in continuare (de organizatorii Bookland) si sa cultivam impreuna gustul dragostei pentru CARTE! Acum incepe Caravana Bookland – o idee minunata! O extindere de organizare a aceluiasi tip de eveniment pe o arie nationala nu poate fi privita decat ca un semnal pozitiv in ideea de a dezvolta dragostea fata de carte. Mall-urile reprezinta locurile cele mai atractive pentru achizitii, distractii, cinema sau simplu “o cafea” la momentul de fata. Mi se pare corect ca si iubitorii de carte sa aiba posibilitatea de a savura clipele lor de placere “hoinarind” printe standuri si biblioteci mobile, avand posibilitatea de acces direct la ceea ce-si doresc, la ceea ce-i pasioneaza – cartea! Le doresc lectura placuta tuturor vizitatorilor Caravanei BOOKLAND, iar organizatorilor mult succes si feedback pozitiv!”.

Ana Maria Sterian, de la editura Mac-Mac, declara: „Noi, cei mici de la Mac-Mac suntem incantati sa participam la cea de a doua Editite a Caravanei Bookland. Vom fi alaturi de Edituri mari si coordonati de o echipa de profesionisti. Salutam pe aceasta cale initiativa echipei Bookland. Cand ne-au propus sa facem parte din caravana, nu am stat prea mult pe ganduri si consideram ca pentru orice editura o asememea expunere pe care o ofera Bookland este extrem de atractiva. Atat locatiile alese, cat si perioada si regiunile, aduc un mix perfect pentru un astfel de eveniment. Acest \”targ mobil\” este ideal pentru o editura sa-si faca simtita prezenta in teritoriul tarii. Asa cum am mentionat la inceput, noi suntem mici dar promitem sa crestem repede si frumos. Toate cartile pe care Editura Mac-Mac le are in portofoliu sunt printate exclusiv pe hartie reciclata. Ne dorim sa-i amuzam pe cei mici cu povestile nemuritoare inregistrate pe suport audio, sa-i destindem cu plansele de colorat – de asemenea cartile de colorat au menirea de a forma copiilor mana pentru scris si de a le stimula imaginatia – si in acelasi timp sa-i invatam cat este de important, simplu si frumos sa reciclezi”.

Editurile inscrise pana acum sunt: Adevarul Holding – Divizia Carte, Alcor, Amag, All, Ametist92, Anteea, Anticariatul tau, Aquila93, ARAMIS PRINT / Minerva, Arpeggione, Asab, Bebedream, Bizantina, Brandbuilders si Benefica, Brumar, Business Adviser (Apulum 94), Business Tech International, Calin, Cartea Copiilor, Cartex 2000, Cartographia Studium, Casa Cartii De Stiinta, Casa De Editura Syntagma, Casa Editoriala Odeon, Codecs, Comunicatii Mobile, Coresi, Corint, Dianusa, Didactica Publishing House, Editura Casa, Editura Medicala, Editura Scripta, Etna, Eikon, Excelsior Art, Genesis, Girasol, Hardcover & Paperback, Hasefer, Herald, House Of Guides, Idea, Jurnalul National, Lider, Litera, Lumen, Mac-Mac, Mast, Matrixrom, Mediamorphosis, Meteor Press, Monitorul Oficial, Nemira, Orfeu 2000, Personal Production, Polirom, Presa Universitara Clujeana, Prosveta, Prut, Publicatiile Flacara, Quantax, Saeculum, Smartbox, Tracusarte, Trasto, Trei, Tritonic, Trustul Editorial Orizonturi, Univers, Vivaldi. (M.S.)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.