Consultari MTI – patronate pe noua Lege a transporturilor

 

Ministerul Transporturilor va finaliza in aceasta saptamana proiectul de modificare a Legii transporturilor, iar saptamana viitoare va organiza o prima intalnire cu patronatele, pentru consultari, urmand ca actul normativ sa fie adoptat pana in luna decembrie, a anuntat, marti, Eusebiu Pistru, secretar de stat in MTI. Reprezentantii transportatorilor rutieri avertizeaza ca, daca nu vor fi chemati la discutii – si, implicit, daca nu li se vor lua in considerare propunerile de modificare a actualei legi -, vor iesi in strada. Asa cum puteti citi in numarul din iulie al revistei ZIUA CARGO, ministerul a vrut sa-i fenteze pe transportatori, dupa ce partile cazusera de acord, in februarie, asupra unui proiect de modificare a Legii transporturilor, venind acum cu un alt proiect, pe care intentiona sa il aprobe “pe sest”, in august.

 

\”Ministerul Transporturilor va continua dialogul pentru modificarea legislatiei si, probabil, in cateva zile vom finaliza draftul, astfel incat saptamana viitoare sa avem o prima intalnire cu patronatele\”, a declarat, marti, la conferinta \”Mediafax Talks About Transport & Logistics\”, Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

Constantin Isac, presedintele Uniunii Nationale a Transporturilor Rutieri din Romania (UNTRR), a avertizat ca “In cazul in care nu vom fi chemati, vom iesi in piata si vom striga, pentru ca stiu ca politicienii sunt sensibili la astfel de actiuni\”. Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR a amintit ca patronatul a propus o serie de modificari ale legii, printre care cresterea valabilitatii licentei de la 5 la 10 ani si a copiei conforme de la 1 la 10 ani. \”Am cerut cresterea valabilitatii licentei si a copiei, dar s-a ivit o alta problema: costul de eliberare. In prezent, eliberarea copiei costa 260 lei, iar autoritatile vor sa plece de la tariful actual, inmultit cu zece, pentru o copie valabila 10 ani, cu un cost de zece ori mai mare”, a precizat Dinescu. Potrivit UNTRR, in prezent exista 36.000 de firme, care solicita in jur de 134.000 de copii pe an. \”Ministerul colecteaza aproximativ 8 milioane euro pe an din taxele de eliberare a copiei. Probabil ca ii deranjeaza ca, in loc sa aiba 8 milioane de euro pe an, ii vor avea la zece ani\”, a acuzat reprezentantul UNTRR.

Alte modificari propuse de UNTRR se refera la introducerea cazierului pentru soferi, la crearea unei organism unic de control (in prezent controalele efectuandu-se separat de catre CNADNR, ARR si RAR), introducerea clasificarii firmelor in clase de risc, reglementarea accesului la profesie si stabilirea elementelor minime care trebuie avute in vedere la calculul tarifelor de transport.

O problema grava ridicata de Dinescu a fost neaplicarea legii. \”Aplicarea legii se intampla doar in cazuri extreme, de accidente, si nici atunci autoritatile nu vor recunoaste ca legea nu a fost aplicata, si spun ca legea nu e buna si o vor schimba\”, a mai spus secretarul general al UNTRR.

Reprezentantii MTI argumenteaza ca noua lege a transporturilor trebuie adoptata pana in luna decembrie pentru a armoniza prevederile interne cu cele comunitare.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.