Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu PORR Construct, în 15 noiembrie, contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 4 Curtea de Argeș-Tigveni a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.
Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei, fără TVA, cu sursă de finanțare fonduri europene nerambursabile. pentru realizarea a 9,86 de kilometri de autostradă. Durata lui este de 60 de luni, dintre care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni pentru execuția lucrărilor. Garanția este de 120 de luni.
Licitația a fost lansată din 2019, dar a suferit tergiversări: amânarea atribuirii contractului, apoi contestații depuse ulterior. „(…) Contractul a putut fi semnat după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor – CNSC a respins contestația formulată de către un ofertant cu privire la Raportul procedurii de atribuire”, a anunțat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.
Dan Vîlceanu, ministrul Interimar al Transporturilor și Infrastruturii: „(…) După mai bine de 2 ani, am reușit astăzi să semnăm contractul pentru Secțiunea 4, o porțiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri și de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relația dintre CNAIR și antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârșit construcția acestei secțiuni a autostrăzii”.
Cristian Pistol, directorul general CNAIR: Este încă un pas pentru construcția acestei autostrăzi extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Pitești este deosebit de relevantă pentru desfășurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcțional o traversare de la Vest la Est a Teritoriului Național. De asemenea, este și prima legătură cu rețeaua rutieră europeană care traversează Munții Carpați. Acest obiectiv al României și al Uniunii Europene este așteptat de mai bine de trei decenii”.
Tunel de 1,35 km
În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă de o complexitate majoră, astfel: 12 poduri, pasaje și/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de metri, dintre care cel mai lung va fi viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, precum și un tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.
În ceea ce privește stadiul celorlalte secțiuni ale autostrăzii, se află executate 53,51% lucrări la Secțiunea 1 Sibiu-Boița, Lot 1, de 13,17 km. În procedură de evaluarea ofertelor se află Secțiunea Tigveni, în 2 Boița-Cornetu, de 31,33 km. În licitațiese află secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, în lungime de 37,4 km, cu data de depundere a ofertelor 20 ianuarie 2022. Secțiunea 5 Curtea de Argeș-Pitești, în lungime de 30,35 km, se află în șantier, cu un stadiu fizic al lucrărilor de 3,87%.