Contracte de 427 milioane euro pentru Autostrada Orăştie-Sibiu

 Ministerul Transporturilor a semnat, marti, contracte de 427,5 milioane euro pentru proiectarea si executia a 3 segmente din autostrada Orastie-Sibiu, ce fusesera contestate, dupa ce primul lot a fost semnat in luna mai alaturi de alte patru pachete de autostrazi. Institutia a incheiat atunci contracte pentru tronsoane ale autostrazilor Timisoara-Lugoj, Nadlac-Arad, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu. Toate acestea se plaseaza pe traseul Coridorului IV de transport paneuropean. Cele 3 tronsoane, in lungime de 60 de kilometri, au primit finantare prin Programul Operational Sectorial – Transporturi. Lucrarile la autostrada vor fi realizate de trei constructori – Strabag, asocierea Straco – Studio Corona, asocierea Astaldi – Euroconstruct – Astalrom, vor incepe in 2011 si se vor finaliza in 2013.

La semnarea contractelor a fost prezent, alaturi de ministrul Anca Boagiu, si premierul Emil Boc, care le-a cerut constructorilor sa respecte graficul de executie si cerintele de calitate ale proiectelor si i-a avertizat ca nu vor fi acceptate lucrari sub standardele valabile din alte state membre ale Uniunii Europene. La fel a procedat si la semnarea contractelor din mai, pentru primele tronsoane de autostrada.

“Sunt convins ca cei care au castigat licitatia inteleg responsabilitatile pe care le au, ca  avem toleranta zero fata de orice lucrare de proasta calitate sau care nu se face la timp. Am convingerea ca in aceste cazuri nu va fi nevoie sa ajungem la dispute. Ceea ce asteptam de la partenerii nostri care au castigat licitatia este sa aiba lucrari la aceleasi standarde precum le au in Uniunea Europeana si, in acelasi timp, conform graficului stabilit de contract”, le-a spus Boc constructorilor.

Premierul a mai aratat ca in ultima luna au fost semnate de catre Ministerul Transporturilor contracte in valoare totala de 1,1 miliarde euro pentru realizarea a 160 km de autostrada si a apreciat ca acest lucru este posibil atunci cand exista “un ministru performant”.

“Cand faptele vorbesc, cuvintele sunt putine. Iar cand ai asemenea fapte in fata nu trebuie sa spui decat ca se poate, ca atunci cand ai un ministru performant poti aduce fonduri europene, inclusiv in domeniul Transporturilor, in Romania, ca in mai putin de o luna s-au semnat la Ministerul Transporturilor contracte de 1,1 miliarde de euro pentru 160 de km de autostrada – sunt lucruri care nu s-a facut in ultimii 20 de ani in Romania. Este o realitate, pentru asta trebuie apreciata activitatea ministrului si a echipei care lucreaza la Ministerul Transporturilor. Pentru ca acesti bani nu numai ca vor ajuta la consolidarea cresterii economice a Romaniei in acest an, dupa iesirea din recesiune, dar vor aduce atat de mult asteptata infrastructura de autostrazi in Romania, in speta pe Coridorul IV, despre care vorbim in momentul de fata”, a precizat Emil Boc.

Ministerul Transporturilor a licitat, in total, 9 pachete de tronsoane de autostrada, din care 5 au fost semnate in luna mai, 3 contracte marti, urmand ca ultimul pachet sa fie semnat in perioada urmatoare, dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) va decide asupra contestatiei depuse.

Licitatia ramasa fara castigator se refera la lotul al doilea al autostrazii Timisoara-Lugoj, castigat de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei.

Licitatia a fost contestata de Confort SA Timisoara-Monteadriano, Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis si Asocierea Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania, urmand ca CNSC sa dea un rezultat in perioada urmatoare.

Coridorul IV incepe in Germania, la Nurenberg, si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.