COTAR acuză: Companiile de ridesharing își fac în continuare legea

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită Parlamentului analizarea atentă a propunerii de modificare legislativă care ar acorda noi drepturi firmelor de ridesharing, în defavoarea taximetriștilor.

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

„O lege a Transporturilor întârzie să apară, de peste opt ani, timp în care au funcționat foarte bine acțiunile de lobby ale companiilor de ridesharing, astfel încât și-au făcut o lege specială și nu au fost sancționate, deși au circulat patru ani în ilegalitate. O nouă modificare legislativă le-ar putea da acum dreptul să circule și cu vehicule 8+1, pe care firmele de taxi nu le pot folosi. Modificarea a fost introdusă pe listă specială, în regim de urgență, chiar în această perioadă foarte agitată, când există riscul să se voteze în Parlament, deși încalcă flagrant Legea concurenței.

Vedem cum în continuare întârzie să apară o lege a Transporturilor, dar se face lobby pentru introducerea unor noi prevederi care să elimine de pe piață firmele de taxi, pentru a le face loc celor de ridesharing. Acum s-a introdus o nouă propunere de modificare a articolului 19 din OUG nr. 49 din 25 iunie 2019, privind activitățile de transport alternativ, prin care doar acestea vor avea dreptul să transporte călători, în regim de taxi, cu vehicule 8+1. Parlamentarii ar trebui să se gândească la bugetul statului și la siguranța călătorilor, înainte de a vota această modificare, pentru că deja au votat două legi diferite pentru același tip de activitate, pentru a le facilita firmelor de ridesharing accesul pe piața din România”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Transportatorii autorizați din România vor să li se explice cum este posibil ca după 4 ani în care s-a tolerat încălcarea legislației în vigoare de către firmele de ridesharing, li s-a fabricat apoi o lege specială celor care au practicat pirateria, li s-a stabilit și o perioadă de 4 luni pentru a se putea supune noii legi, apoi perioada s-a prelungit cu încă 4 luni, doar pentru a nu se constata că aceștia încălcau în continuare legea, iar astăzi se introduce pe listă specială o nouă modificare, pentru a li se da noi drepturi. Deja s-a trecut la nivelul următor, către intruziunea pe piața autocarelor și a microbuzelor, după ce OUG a fost modificată de parlamentari „interesati”, astfel încât se poate face ridesharing și cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri. O altă modificare a legii prevede ca șoferii să poată lucra cu oricâte aplicații vor. Este o bătaie de joc la adresa transportatorilor autorizați.

„Deja era clar pentru noi, după ce s-a introdus în lege și transportul alternativ pentru mașini cu 7-8 locuri, că se încearcă distrugerea transportatorilor din România, în favarea unor firme aduse în țară. Sperăm că parlamentarii nu vor vota noua modificare, mai ales după ce Ministerul Transporturilor a dat aviz negativ, luni, 29 iunie 2020, propunerii care a venit din partea unor deputați. Îi rugăm pe parlamentari să susțină firmele plătitoare de taxe și impozite. Luând în considerare faptul că legislația în vigoare nu permite circulația taxiurilor sau a autocarelor neautorizate și nelicențiate, dar se permite circulația în aceste condiții pentru firmele care fac ridesharing, cerem respectarea principiilor concurenței și garantarea egalității în fața legii, pentru toți cetățenii și pentru toate companiile care activează în România”, a mai declarat președintele COTAR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.