Deszapezirea, proba teoretica

 

Autoritatile publice bucurestene fac proba teoretica a deszapezirii, adica verifica utilajele si depozitele de materile antiderapante. Pana la primii fulgi va fi si un exercitiu de alarmare, sa se constate daca echipele de deszapezire sunt “in priza”. Fata de acum 5-6 ani, operatiunile s-a schimbat in Bucuresti, in sensul ca utilajele nu mai sunt scoase din garajele de la marginea orasului abia cand s-au asternut 5-10 cm de omat. Acum sunt  mobilizate in teren echipaje, in cate 15-20 de puncte fixe din fiecare sector, imediat ce se primeste avertizarea meteo. Se asteapta acolo pana cand se asterne stratul de omat de 5-10 cm, apoi se intra pe traseu si se imprastie solutie antiinghet. De regula, acest lucru se intampla noaptea, cand circulatia auto este minima.

“Avem toate materialele necesare pe urmatoarele trei luni”, a declarat Cristian Popescu-Piedone, primarul Sectorului 4, primul dintre edilii bucuresteni care a dispus elaborarea “Planului de masuri privind actiunile de deszapezire si combatere a poleiului pentru iarna 2011 – 2012”, pe motiv ca prognoza meteo arata ca sezonul de precipitatii va debuta mai devreme. De fapt, este acelasi plan in fiecare iarna, numai ca, de regula, zapezile intarzie uneori pana dupa revelion.

Anul acesta insa, cele 5 firme de deszapezire – aceleasi si pentru salubrizare – au o mare problema: Curtea de Apel Bucuresti a decis, in 17 octombrie, organizarea de licitatii pentru aceste servicii. Vechile contracte incheiate in urma cu 12 ani sunt ilegale, pentru ca au fost prelungite prin acte aditionale, fara sa se respecte Legea concurentei. In aceste conditii, firmele ROMPREST – din sectoarele 1 si 5, SUPERCOM – in Sectorul 2, ROSAL – in Sectorul 3, REBU – in Sectorul 4 si URBAN – in Sectorul 6 trebuie sa-si dovedeasca profesionalismul. Daca la capitolul curatenie stradala lucrurile s-au imbunatatit vizibil, deszapezirea ramane un domeniu care ii nemultumeste pe bucuresteni. Si nu e usor sa le fii pe plac, intr-o metropola traversata zilnic de 2 milioane de masini.

Primarul Piedone va coordona direct activitatea de deszapezire din Sectorul 4, iar prestatia societatii de salubrizare REBU SA va fi monitorizata de Directia Prestari Lucrari, Servicii Comunitare din cadrul Primariei. “Am prevazut resursele financiare de la bugetul local si am solicitat societatii de salubrizare, inca de acum o luna, situatia cu necesarul de utilaje, material antiderapant si forta de munca necesare campaniei de deszapezire. Am mai cerut societatii de salubrizare ca, incepand cu 1 noiembrie, sa aiba pregatite utilajele, astfel ca, la momentul oportun, sa se poata actiona pe strazile din sector la fel de eficient ca si in anii precedenti”, a declarat edilul.

Conform programului, REBU va actiona pe 562 de strazi, cu 51 de utilaje cu plug si 300 de muncitori. Stocurile de material antiderapant si de combustibil sunt asigurate: 200 de tone de clorura de calciu, 1.000 de tone clorura de sodiu si 100 de tone motorina.

Deszapezirea si combaterea poleiului se vor realiza in prima etapa pe marile artere de circulatie, pe traseul mijloacelor de transport in comun, in intersectiile principale, la trecerile de pietoni si pe trotuarele aferente acestora, in statii RATB si in jurul institutiilor de interes public (spitale, scoli, crese, gradinite, camine de copii si de batrani). In cea de-a doua etapa vor fi deszapezite strazile si aleile dintre blocuri, pentru a asigura accesul la locurile de depozitare a gunoiului menajer.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.