Exemple de erori la plata taxei de pod la Fetești și Cernavodă

În perioada ianuarie – iulie 2017 au achitat tariful de trecere a podului la Fetești și Cernavodă peste 3,3 milioane de autovehicule!

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prezintă câteva exemple de erori pe care le comit unii șoferi la achitarea tarifului de trecere a podului la Fetești și Cernavodă. Iată precizările:

Pentru a evita blocajele din zona stației de taxare Fetești, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a implementat, începând cu data de 30.04.2015, posibilitatea ca plata tarifului de trecere pentru podurile Fetești și Cernavodă să se realizeze prin intermediul SIEGMCR (sistemul informatic de emitere gestiune și monitorizare a rovinietei).

Reamintim că potrivit Ordonantei Guvernului 15/2002, pentru tranzitarea stației de taxare de la Fetești pe benzile marcate etarif”, tariful poate fi achitat anticipat sau, prin excepție, până la sfârsitul zilei următoare trecerii (23:59).

În perioada ianuarie – iulie 2017 au utilizat podurile dunărene Fetești și Cernavodă peste 3.300.000 vehicule, dintre care un procent de peste 72% au utilizat benzile marcate “etarif”.

Tot în acest an s-au întocmit pentru vehiculele care au utilizat benzile “etarif” și pentru care nu s-a regăsit un peaj valabil s-au întocmit 66.777 de procese verbale de constatare a contravenției. Dintre acestea, 31.504 procese verbale au fost întocmite pentru treceri efectuate în perioada 01.01.2017 – 23.06.2017, ceea ce reprezintă 1,32% din totalul vehiculelor care au utilizat benzile etarif (3.300.000). Din totalul de procese verbale de contravenție menționat au fost contestate în instanță 1.560, reprezentând 2.34%.

Printre motivele pentru care au fost întocmite procese verbale de constatare a contravențieise numără:

  • utilizatorii nu au achitat deloc tariful de trecere;
  • utilizatorii au trecut de mai multe ori decât numărul de peaje achitate:

Spre exemplu: un utilizator a tranzitat stația de taxare de la Fetești pe benzile marcate “etarif” mergând într-un sejur pe litoralul românesc, a achitat tariful dar, la întoarcere, a uitat să mai achite. Pentru trecerea neachitată s-a intocmit un proces verbal de constatare a contravenției.

  • utilizatorii au înscris numere de înmatriculare eronate în sms-urile transmise pentru achitarea tarifului;

Exemplu: În mesajele de tip INFO, CNAIR a explicat modul in care trebuie transmis mesajul. Astfel, dacă un utilizator nu știe care sunt categoriile și cum trebuie să transmită mesajul pentru a achita un peaj, poate transmite un SMS cu textul “INFO” la 7577. Mesajul primit de acesta este conform celui de mai jos:

“Categorie Peaj Fetesti-Tip vehicul: 1- Autoturism/Marfa <= 3.5t; 2- Marfa >3.5t<12.t/pers.10-23 locuri; 3- Marfa>= 12t max. 3axe/ pers.>23locuri; 4- Marfa>=12t min.4axe; Trimite nr. de înmatriculare urmat de categorie la 7577 (0.05eur/sms). Ex: B54AJV1. Info la 1761 (apel normal).”

Personalul CNAIR a mai constatat că de la implementarea acestui serviciu există un număr de 66 de peaje emise pe numărul de înmatriculare înscris în exemplu (număr de înmatriculare aparținând unui vehicul al CNAIR). Practic, persoanele respective au crezut că au platit un peaj pentru vehiculul propriu, deși acest număr de înmatriculare, dat ca exedmplu, apartinea, evident, altei entități. Ultima situație de acest gen a avut loc în data de 30.07.2017

  • utilizatorii înscriu in SMS-urile transmise mesaje total eronate

Exemple de mesaje transmise la 7577 cu intenția de a achita peajul (menționăm că în exemplele de mai jos numerele de înmatriculare transmise au fost înlocuite cu unele fictive):

B00TFI 1Opel Astra G

PH 00 ZEC autoturism

B00KID dacia logan 13 lei

IF00NAK peaj Dacia logan

B00MOJ limuzina

B00ALD 1 autoturism Mercedes Benz

B-00-ALG Hyundai ix35

  • utilizatorii trimit SMS-ul de confirmare după expirarea termenului înscris în mesajul primit de la 7577 (maxim 3 ore)
  • tariful este achitat după expirarea termenului prevăzut în legislație (sfârșitul zilei următoare trecerii, 23:59)

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, CNAIR a lansat la începutul lunii mai și portalul www.erovinieta.ro prin intermediul căruia se poate achita rovinieta și peajul cu ajutorul cardului bancar. Prin intermediul acestui portal utilizatorii mai pot verifica valabilitatea rovinietei, achitarea peajului și a numărului de treceri efectuate prin secțiunea stației de taxare de la Fetești pe benzile marcate e-tarif. Totodată se poate gestiona o flota de vehicule, prin  achitarea sau verificarea facilă a rovinietei și a peajului.

Menționăm că în conturile create în acest portal, utilizatorii își pot verifica peajele achitate (atât cele achitate prin intermediul portalului, cât și cele achitate prin intermediul celorlalte canale de emitere).

În anul 2017 CNAIR a depistat o singură situație în care peajul nu a fost activat din cauza faptului că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat taxarea, deși încasase tariful de trecere. 

Informații suplimentare: 

În perioada 01.01.2017 – 31.07.2017 distributia peajelor achizitionate prin intermediul SIEGMCR a fost următoarea:

Categorie vehicul Modalitate de plata Numar tranzactii Nr treceri achitate
Total categorii vehicule SMS 1 trecere 691,987 691,987
TOTAL SMS 691,987
Statii distributie carburanti + portaluri web 1 trecere 170,367 170,367
2 treceri 551,465 1,102,930
20 treceri 10,760 215,200
TOTAL Statii distributie carburanti + portaluri web 1,488,497
TOTAL tranzactii  

2,180,484 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.