Ford Craiova va produce numai autovehicule Clasa B

 

Fabrica Ford de la Craiova a fost inclusa, alaturi de cea de la Koln (Germania), intr-o noua strategie a Ford Europa, cele doua uzine fiind singurele din Europa care vor produce autovehicule din Clasa B. Ford Romania va scoate din productie utilitara usoara Transit Connect – care va fi transferata uzinei Ford din Valencia – si va construi, pe langa B-Max, inca un model de clasa B, a anuntat, marti, Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Nationale de Vanzari Ford.

 

Decizia de a produce un nou vehicul din gama de modele seria B a venit in urma punerii la punct a noii strategii de reorganizare a fabricilor detinute in Europa de catre compania americana. Transit Connect va fi scos din fabricatie odata cu lansarea noii generatii a modelului, in Spania. Ford va investi 800 milioane euro in fabrica detinuta in Spania, unde va produce doua modele noi, Transit Connect si crossover-ul Kuga. Nenzen a spus ca activitatile de reorganizare nu vor afecta planurile de productie pentru modelul B-Max.

Oficialul Ford a precizat ca uzina Ford Romania va functiona la capacitatea maxima de 350 de unitati pe zi cand va incepe si productia urmatorului model de clasa B. Reprezentantul Ford a spus ca mai mult de 90% din productia noului model anuntat va fi exportata. Totodata, Nenzen a reconfirmat inceperea productiei motorului ecoboost, care va deservi productia de vehicule de la Craiova, insa nu exclude si exportul unor cantitati in cazul in care vor exista solicitari de la alte uzine din Europa. In urmatorii trei ani, compania americana intentioneaza sa lanseze in productie in Europa cel putin 20 de modele noi sau imbunatatite.

Marinica Dinca, viceprimarul Craiovei, a declarat si el, dupa intalnirea de marti, de la sediul Prefecturii Dolj, cu presedintele Ford Romania, Jan Gijsen, la care a participat si prefectul judetului, Nicolae Giugea, ca atuurile fabricii de la Craiova sunt forta de munca si cheltuielile indirecte cu o \”valoare mai mica\” decat cele de la fabrica din Koln. \”Ceea ce este important, comparandu-ne cu Germania, ca forta de munca si celelalte cheltuieli indirecte au o valoare mult mai mica decat la Koln, astfel incat putem spune ca vom avea o competitivitate mai mare la fabrica de la Craiova\”, a mai spus Dinca.

Odata cu adoptarea unei noi strategii de catre Ford Europa, se asteapta relocarea unora dintre furnizorii producatorului de autoturisme in zona judetului Dolj. \”Furnizorii Ford vor fi si mai multi, decat cei preconizati in prima faza, intrucat productia pe Clasa B va fi mult mai mare la Craiova. Pentru furnizorii Ford care ar putea ajunge la Craiova este loc atat pe platforma de Vest, cat si pe cea de Est a municipiului. Este Electroputere, este IUG, este MAT. Au fost discutii cu toti, cu cei de la Electroputere au fost chiar doua discutii concrete. Pe platforma de Vest exista Doljchim\”, aprecizat viceprimarul Dinca.

Masinile fabricate la Craiova vor fi livrate in Europa Centrala, in Europa de Est, \”dar mai ales in America de Nord\”, a mai spus el.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.