FORT, COTAR si UNTRR resping Ordonanta transporturilor rutiere si se mobilizeaza de proteste

 

Asociatiile patronale din transporturile rutiere resping “cu fermitate” Ordonanta Guvernului privind transporturile rutiere, acuzand “sfidarea partenerilor sociali, o practica curenta a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si a Guvernului, care adopta prin ordonante masuri legislative cu o consultare formala condamnabila”. Intr-un comunicat comun remis redactiei, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) si Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) reclama si faptul ca infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, fara modificarile convenite cu patronatele in sedinta de Dialog Social din data de 19 august, “schioapata, in lipsa unei legi bine gandite si aplicate”. In urmatoarele doua saptamani, asociatiile patronale vor stabili calendarul actiunilor pe care le vor adopta.

 

In cazul Ordonantei privind transporturile rutiere, aceasta a fost adoptata cuvant cu cuvant asa cum fusese promovata de minister. “Sub pretextul termenului de aplicare a Regulamentelor Europene privind transportul rutier 1071, 1072, 1073, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, desi sesizat in repetate randuri prin interventiile asociatiilor profesionale si patronale, promoveaza, fara avizul consultativ al acestora, ordonanta care se doreste a fi piatra de temelie a transporturilor rutiere din Romania. Desi au fost facute numeroase observatii pe textul proiectului si chiar a fost propusa o varianta de lucru care sa raspunda cu mult mai bine nevoilor actuale si de dezvoltare ale transportului rutier din Romania, desi a fost solicitata in repetate randuri de catre asociatiile profesionale constituirea unui grup de lucru format din specialisti reprezentanti ai autoritatilor si mediului de afaceri, proiectul a fost promovat in dispretul acestora si intr-o forma lipsita total de profesionalism. Legea transporturilor rutiere, acest act legislativ asteptat de patronatele din transporturi si promis de autoritati inca din 2008, nu a putut fi „emanat” decat printr-o ordonanta, si intr-o forma descalificanta pentru cei care au promovat-o”, acuza patronatele din transporturile rutiere.

In plus, reprezentantii FORT, COTAR si UNTRR reclama ca, nici in cazul infiintarii Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, MTI nu a luat in considerare observatiile si propunerile pe care le-au facut pe textul proiectului. “Este adevarat ca a fost promovata si Ordonanta Guvernului privind infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, un lucru bun de altfel, dar fara modificarile convenite cu patronatele in sedinta de Dialog Social din data de 19 august, si care schioapata, in lipsa unei legi bine gandite si aplicate”, se mai arata in comunicat.

Cele trei patronate sustin ca transportatorii rutieri au nevoie de o lege, si nu de o alta ordonanta “care se adauga lungului sir de ordonante care fac din reglementarile transportului rutier un hatis ostil si anevoios de aplicat, un mediu de altfel foarte propice pentru abuzurile autoritatilor”. “De ce MTI nu tine seama de propunerile patronatelor din transporturi? De ce Guvernul nu tine seama si nu raspunde memoriilor patronatelor din transporturi, pentru indreptarea lucrurilor? Cerem chiar asa de mult? Nu vrem decat o lege prin care transportatorii sa-si poata construi in mod sanatos si predictibil afacerile pentru familiile lor, ale angajatilor lor, aducatoare de multe taxe la bugetele de stat si locale. Am inteles ca autostrazi nu puteti construi, pentru ca nu aveti bani, dar o lege nu necesita mai mult decat pricepere, consultari si bunavointa. Daca stam bine sa ne gandim, este chiar gratis. Si atunci, de ce nu se poate?”, se intreaba, retoric, reprezentantii asociatiilor patronale.

Acestea sunt hotarate sa nu abandoneze eforturile si lupta in toate formele ei legale “pentru a promova si sustine in fata organelor legislative Legea Transporturilor Rutiere in forma agreata de toate partile interesate si in concordanta cu Regulamentele europene”. “Calendarul tuturor actiunilor noastre va fi stabilit in termen de maximum 15 zile si va fi adus la cunostinta Guvernului Romaniei”, anunta FORT, COTAR si UNTRR.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.