I Love Velo, 1.100 de biciclete gratuite in 5 orase

 

A doua editie a programului de bike-sharing gratuit ‘I Love Velo’ a fost inaugurata vineri, la Bucuresti, de Raiffeisen Bank si Asociatia Green Revolution, urmand sa fie deschisa si in Cluj-Napoca, Brasov, Iasi si Constanta. Amatorii de vehicule pe doua roti vor putea, astfel, sa utilizeze biciclete pana in noiembrie, fara a completa vreun formular, ci doar in baza unui act de identitate care va fi scanat. Centrele ‘I Love Velo’ se afla in parcurile Herastrau, Tineretului si Izvor in Bucuresti, in Piata Mihai Viteazu in Cluj-Napoca, in zona Primaria Municipiului Brasov/Bdul Eroilor in Brasov, in zona Rapa Galbena in Iasi, si in Parcul Tabacariei in Constanta. Acestea vor fi deschise in fiecare zi, intre 10 dimineata si 10 seara.

 

Fata de anul trecut, “I Love Velo” aduce o serie de noutati:

· Posibilitatea rezervarii prin internet a bicicletelor

· Inchirierea si predarea bicicletelor se face mai usor (computerizat)

· Utilizatorii vor putea participa la proiecte si evenimente organizate special pentru ei.

Lansarea din Bucuresti a fost marcata printr-un tur de biciclete desfasurat pe traseul Pta Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Bdul Kiseleff, statuia Aviatorilor, Bdul Aviatorilor, Pta Charles de Gaulle. Cei 40 de participanti, impreuna cu Sorin Oprescu, primarul Capitalei, Raluca Fiser, presedintele Green Revolution si Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank Romania, au demonstrat ca bicicleta este un mijloc de transport alternativ viabil si in orasul de pe Dambovita. “Raiffeisen Bank sustine imbunatatirea calitatii vietii si de aceea am hotarat sa promovam bicicleta ca mijloc de transport alternativ si ca parte importanta a unei vieti sanatoase. “I Love Velo” este nu doar cel mai important program de biciclete gratuite al Raiffeisen Bank, ci este si cel mai mare din Romania”, a declarat Steven van Groningen.

“Anul trecut au fost sute de mii de oameni care s-au bucurat de biciletele dumneavoastra. Pana in august vreau sa ajung cu pista de biciclete pana la Gradina Zoologica. Repar (carosabilul, n.r.) prin fata aeroportului Baneasa si continuam cu Aleea Privighetorilor”, a spus Sorin Oprescu. “Anul 2010 a adus alaturi de noi 200.000 de utilizatori din toata tara. 200.000 de romani si-au cerut dreptul de a fi biciclist in orasele lor. Speram ca in 2011, primarii din cele 5 orase “I Love Velo” sa treaca la actiune si sa vedem primele proiecte majore de infrastructura pentru biciclisti. Orice km de piste de biciclete, orice parcare realizata va reprezenta o dovada a parteneriatelor incheiate si asumate de primariile cu care noi colaboram” a spus, la randul sau, Raluca Fiser.

Cel mai important program de bike-sharing gratuit din Romania, “I Love Velo” se afla sub patronajul Ministerului Mediului si Padurilor. In Bucuresti, programul se desfasoara in parteneriat cu Primaria Municipiului Bucuresti si cu Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.

Programul lansarilor in tara a centrelor I Love velo este:

· Cluj-Napoca: 30 martie

· Brasov 2: aprilie

· Iasi: 6 aprilie

· Constanta: 9 aprilie.

 

Piste de 50.000.000 lei in toate orasele

Reamintim ca Guvernul a aprobat la sfarsitul lui februarie bugetul Administratiei Fondului pentru Mediu, din care 50.000.000 de lei sunt alocati construirii pistelor pentru biciclisti, in toate orasele tarii. Fondurile pentru Programul de amenajare a pistelor pentru biciclisti au fost injumatatite fata de cat a cerut ministrul Mediului, Laszlo Borbely. El anuntase in decembrie, la Zalau, ca are programati 100 de milioane de lei pentru acest proiect. Borbely afirma atunci ca amenajarea pistelor pentru biciclisti reprezinta o ambitie a sa, la care se gandeste de cativa ani. ‘Nu doar Zalaul, ci si restul oraselor din Romania au nevoie de asemenea investitii. Poti ajunge mult mai repede cu bicicleta unde doresti, decat cu masina, pentru ca nu trebuie sa astepti in trafic’, a argumentat ministrul Mediului.

Partea buna este ca, in functie de numarul de proiecte depuse de administratiile locale, finantarea va putea fi marita, daca va fi cazul. Pentru a oferi populatiei posibilitatea de a circula cu bicicleta, trebuie mai intai sa le dai edililor ocazia de a depune proiecte si de a accesa finantari care sa permita asemenea investitii, sustine Ministrul Mediului. In plus, Borbely vrea ca pistele noi sa fie construite “dupa un plan solid, astfel incat sa asigure populatiei conditii sigure de trafic”. Adica, pe romaneste, vor fi mai scumpe.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.