Licitatie pentru intretinerea a 204 strazi si bulevarde din Bucuresti

 

Primaria Municipiului Bucuresti va licita intretinerea si administrarea strazilor reabilitate de Administratia Strazilor (AS), procedura de selectie a contractantilor fiind licitatia restransa care va asigura libera concurenta, transparenta, tratamentul egal si confidentialitatea. Avand in vedere ca peste peste 50% dintre aceste strazi au fost reabilitate in urma cu 6-10 ani, iar garantia si durata lor de viata au expirat, pentru evitarea degradarii accentuate a acestora se organizeaza licitatie restransa, conform art 83, alin (2) din OUG 34/2006, se arata intr-un comunicat semnat de Alina Roman, directorul general al AS. Proiectul este structurat intr-un numar de 6 pachete si cuprinde un numar total de 204 strazi.

Conform OUG 34/ 2006, Capitolul IV, Sectiunea 1, “acordul-cadru” reprezinta o intelegere scrisa intre Beneficiar (Administratia Strazilor) si unul sau mai multi operatori economici, al carei scop este stabilirea regulilor si conditiilor esentiale care vor guverna contractele de achizitie publica ce urmeaza a fi atribuite pe perioada de 4 ani (contracte subsecvente), in mod special in ceea ce priveste pretul si cantitatile avute in vedere. Contractele subsecvente vor respecta intocmai regulile si conditiile din Acordul cadru. Acordul cadru nu reprezinta baza legala pentru angajarea fondurilor publice. Doar contractele subsecvente atribuite in baza acordului cadru constituie temei legal pentru plata. In cazul in care Administratia Strazilor nu va dispune de fonduri suficiente pentru executia lucrarilor, nu se vor incheia contracte subsecvente decat in limita sumelor aprobate.

Valorile estimate ale Acordului cadru sunt, in cazul de fata, urmatoarele:

Pachetul 1: intre 93 965 809 lei fara TVA si 281 897 426 lei fara TVA

Pachetul 2: intre 90 254 965 lei fara TVA si 270 764 895 lei fara TVA

Pachetul 3: intre 64 939 656 lei fara TVA si 194 818 968 lei fara TVA

Pachetul 4: intre 64 814 798 lei fara TVA si 194 444 394 lei fara TVA

Pachetul 5: intre 76 659 311 lei fara TVA si 229 977 934 lei fara TVA

Pachetul 6: intre 78 335 204 lei fara TVA si 235 005 612 lei fara TVA

“Nu inseamna ca sumele contractelor subsecvente vor fi egale cu maximul valorilor estimate. Acestea sunt doar aproximari, urmand a se licita doar preturile unitare. Proiectul tehnic si expertiza reprezinta elementele ce dau dimensiunea lucrarilor. Atribuirea contractelor subsecvente se va face conform art 147 din OUG 34/2006. Alegerea pragurilor minime si maxime s-a facut in functie de starea de degradare a acestor artere, avand in vedere ca peste jumatate dintre acestea au fost reabilitate in perioada 2000-2004, prin urmare garantia si durata de viata au expirat. Respectarea cerintelor utilizatorilor de a avea la dispozitie strazile in bune conditii, cu echipe care sa raspunda prompt la cerintele cetatenilor, in vederea reducerii costurilor pe termen lung, constituie avantajele cele mai importantne care determina realizarea unor astfel de lucrari”, anunta Alina Roman.

Interventia unor operatiuni de intretinere dupa perioada de garantie este favorabila si chiar necesara, in opinia directorului As, din mai multe motive:

– In Bucuresti, interventia in carosabil a diverselor regii de retele se face inca haotic, reducand astfel durata de viata a carosabilului, prin gropile aparute in urma infiltrarii apei.

– Cresterea continua si incontrolabila a traficului bucurestean, care conduce la epuizarea capacitatii portante inainte de cea proiectata

– Investirea unei sume mai mici in intretinerea strazii conduce la reducerea costurilor de reparatii capitale/ reabilitare, creand astfel si o economie de timp

– Intretinerea periodica sporeste durata de viata la un nivel de siguranta si confort normal si acceptabil.

Activitatea de intretinere si administrare presupune mentinerea strazilor reabilitate la un inalt nivel de servicii si cuprinde mai multe operatiuni:

– reparatia fisurilor, crapaturilor, suprafetelor deteriorate;

– colmatari, emulsionari, decapari ale imbracamintii rutiere;

– lucrari initiale constand in refaceri ale structurii rutiere inclusiv fundatii;

– mentinerea planeitatii si capacitatii portante conform normativelor;

Contractele anterioare au fost valabile pana in vara lui 2010 si s-au dovedit a fi un succes din punct de vedere tehnic, intrucat circulatia rutiera si pietonala s-a desfasurat in conditii de siguranta si confort, conchide dir. Roman.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.