Mesaj catre generatiile viitoare, zidit de Oprescu la piciorul Podului peste Dambovita cu iesire din Bucuresti pe A1

 

Primarul general Sorin Oprescu a inaugurat, vineri, lucrarile la Podul Hobanat peste raul Dambovita, dintre strada Piatra Craiului si soseaua Virtutii, parte din proiectul de constructie a 12 km din Penetratia Splaiul Independentei – Autostrada Bucuresti-Pitesti. Odata cu turnarea fundatiei pilonului central al podului, edilul-sef al Bucurestilor a ingropat, la o adancime de 36 de metri, un mesaj destinat generatiilor viitoare.

Iata textul integral: “Astazi, in ziua de 3 decembrie, in anul de gratie 2010, comunitatea Bucurestiului, capitala Romaniei, prin mine, Sorin Mircea Oprescu, reprezentant ales al locuitorilor acestui oras, pun marturie unei noi realizari. Desi piatra de temelie a acestei lucrari este pusa in vremuri grele, in perioada de criza economica, in ciuda greutatilor, vointa creatoare a romanilor va invinge inca o data! Simbol si dovada in arcul peste timp spre viitoare generatii si civilizatii va sta acest pod. Primar general, Prof dr. Sorin Mircea Oprescu”

Podul pe hobane va avea lungimea de 253 metri, latimea de 13 m si va asigura fluidizarea traficului rutier in Capitala pe directia est-vest. “Este un pod hobanat asemanator celui de la Basarab. Intregul proiect, pe langa faptul ca va reprezenta o lucrare de exceptie, va fi si foarte util soferilor care doresc sa iasa din Bucuresti pe A1. Ne-am propus sa terminam podul hobanat la inceputul lunii mai 2012. Este un pod deosebit, cu tablier metalic, cu hobane, care necesita un timp mare de punere in opera”, a declarat Oprescu.

Directorul de santier Lucian Albinescu a spus ca primul punct important al proiectului este nodul Virtutii, urmat de cel de la Uverturii, nodul de la Soseaua de centura si descarcarea in Autostrada A1 la km 13. Podul va fi construit cu respectarea normativelor europene de calcul la seism. Fluxul principal de circulatie va fi in totalitate pe teritoriul Bucurestiului, cu cate doua benzi pe sens de mare viteza, urmand ca tronsoanele din Chiajna sa vizeze numai traficul din zona limitrofa.

Proiectul in valoare de 580 milioane lei se va desfasura in trei etape: podul hobanat – cu finalizare in luna mai 2012, legatura pana in Soseaua de centura si cea de la Autostrada Bucuresti-Pitesti, cu termen de finalizare martie 2013.

Lucrarile sunt executate de asociatia JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct – Tehnologica.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.