Metrorex incepe probele la statiile Jiului si Bazilescu

 

Metrorex incepe, joi, probele tehnologice de sistem pentru punerea in functiune a statiilor Jiului (fosta Pajura) si Parc Bazilescu, de pe Magistrala 4, urmand sa fie date in functiune la 1 iulie. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a semnat, miercuri, ordinul privind numirea Comisiei de receptie si demararea probelor.

 

\”Conform ordinului MTI, receptia si probele de sistem incep la data de 16.06.2011 si se desfasoara in cadrul a sapte subcomisii de specialitate, grupate pe tip de specialitati si activitati: constructii, arhitectura si edilitare, instalatii electroenergetice, instalatii generale – ventilatie, sanitare, lifturi si escalatoare, instalatii de automatizari si telecomunicatii, material rulant, cale de rulare si sina a 3-a, probe tehnologice si probleme economice”, informeaza Ministerul Transporturilor. Subcomisiile de specialitate isi vor desfasura activitatea in intervalul 16 – 28 iunie, dupa care se va intruni in plen Comisia de receptie, pentru a dezbate concluziile rapoartelor de specialitate si a decide asupra punerii in functiune cu calatori a tronsonului de metrou 1 Mai – Parc Bazilescu.

Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, anunta ca probele vor fi incepute cu un tren special. \”Vom incepe probele cu utilizarea unui tren special, apoi vom verifica sistemele, iar din 27 iunie trenurile vor circula neintrerupt, de la Gara de Nord pana la Parc Bazilescu. Pe ultimele doua statii, vor merge fara calatori, pentru a fi siguri inainte de a da drumul circulatiei cu calatori, la 1 iulie\”, a declarat, miercuri, dir. Udriste.

Lungimea traseului este de 2,62 km, lucrarile au costat circa 40 milioane euro, iar finantarea a fost asigurata de la bugetul de stat. Lucrarile de structura a tunelelor si a celor doua statii au fost finalizate in partea a doua a anului 2010, iar cele privind finisajele si montajul echipamentelor au inceput in cursul lunii ianuarie 2011.

Magistrala 4 de metrou are patru statii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita si 1 Mai). Reamintim ca executia ultimelor doua statii de pe aceasta magistrala au inceput in anii \’85 – \’86, dar au fost abandonate pana in urma cu doi ani, cand lucrarile au fost reluate de un consortiu romanesc format din companiile Somet – TIAB si Metroul SA.

Reteaua de metrou din Bucuresti are o lungime de 67 km, 4 magistrale si 49 de statii.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.