Metrorex: Proiectarea Magistralei 7. Bragadiru – Alexandriei – Rahova – Piata Unirii – Mosilor – Obor – Colentina – Voluntari, la licitatie

 

Metrorex scoate la licitatie serviciile de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica, pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de Parteneriat Public Privat de construire a linia de metrou „Magistrala 7. Bragadiru – Alexandriei – Rahova – Piata Unirii – Mosilor – Obor – Colentina – Voluntari”. Lungimea noii magistrale este de circa 25 km si va avea 30 de statii si un depou. Valoarea estimata a contractului de servicii este de 51.600.000 lei, finantarea urmand a fi asigurata din cheltuieli de capital – surse proprii.

Documentatia si indicatorii tehnico-economici ai investitiei trebuie elaborate in 9 luni, durata estimata a contractului de consultanta fiind estimata la 36 luni, iar durata propusa pentru realizarea lucrarilor si punerea in functiune cu calatori a noii linii de metrou, la 7-8 ani.

Sedinta de deschidere a ofertelor va avea loc in data de 24 martie, ora 11.00, la sediul S.C. Metrorex S.A. “Vom organiza o procedura de atribuire care sa asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica, specializat in domeniul transportului public urban de metrou, pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de Parteneriat Public Privat. Obiectivul contractului este de a furniza beneficiarului solutia optima pentru realizarea in Parteneriat Public Privat a noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic si cu asigurarea incadrarii in timp si in buget, in conditiile respectarii standardelor de calitate, mediu, sanatate si securitate a muncii”, anunta Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex.

Linia de metrou va asigura legatura, pe directia Sud Vest – Nord Est, a zonei centrale (de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura, teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova si Obor-Colentina. Potrivit directorului general al Metrorex, realizarea acestei noi linii de metrou se justifica prin:

– recomandarea Master Planului realizat pentru autoritatile Municipiului Bucuresti de catre expertii Agentiei Guverului Japoniei (JICA), in anul 2000, privind crearea unui nou coridor de transport public pe traseul Alexandriei – Rahova – Piata Unirii – Mosilor – Colentina – Voluntari;

– preluarea in conditii de capacitate si viteza superioare a traficului actual si cel previzionat, pe directia Sud Vest – Nord Est a orasului;

– reducerea investitiilor publice in dezvoltarea si sistematizarea retelei rutiere, prin reducerea gradului de utilizare a autoturismelor individuale – si, implicit, reducerea consumului de carburanti superiori si a gradului de poluare;

– stimularea unor activitati economice prin imbunatatirea transportului la si de la locul de munca;

– crearea de noi locuri de munca pe perioada executiei si pe perioada exploatarii curente ulterioare;

– stimularea unor activitati economice din industria pe orizontala si crearea de noi locuri de munca.

“Sistemul de transport cu metroul contribuie esential la descongestionarea traficului in Municipiul Bucuresti. Dintre mijloacele de transport urban, el este cel care ofera cea mai mare capacitate de transport, si poate circula cu viteze superioare vehiculelor de suprafata. Dezvoltarea infrastructurii de metrou este o politica esentiala pentru evitarea supraaglomerarii traficului, a accidentelor, zgomotului, poluarii si a consumului de energie, iar implicarea intensa a autoritatilor pentru optimizarea acestui tip de transport public si a promovarii acestuia se concretizeaza prin sprijinul acordat constant in realizarea noilor linii de metrou”, conchide dir. gen. Gheorghe Udriste.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.