Nod intermodal de legatura intre caile de transport din Bucuresti si periferie

 

Primarul general Sorin Oprescu s-a intalnit cu delegatia oficiala a Ministerului Economiei, Transporturilor, Urbanismului si Dezvoltarii Regionale din Landul Hesse, Germania, condusa de ministrul Dieter Posch, pentru a pune la punct ultimele detalii ale proiectului pilot privind infiintarea nodului intermodal de legatura intre caile de transport din Bucuresti si periferie. Va fi, practice, o zona de trasfer intre diferitele sisteme de transport: rutier, tramvai, metrou, cale ferata, aerian, naval, atat pentru transportul de marfa, cat si pentru cel de calatori.

 

Proiectul va fi realizat in parteneriat cu Ministerul Transporturilor, prin accesarea de fonduri europene. Bazele lui au fost puse in ianuarie 2010, prin semnarea scrisorii de intentie dintre edilul-sef al Capitalei si reprezentantii serviciului public de transport local din Frankfurt, cu acordul Primariei si al ministerului de resort din landul Hesse, privind colaborarea dintre cele doua orase, in scopul sistematizarii transportului public bucurestean.

Nodul intermodal va fi o zona de trasfer intre diferitele sisteme de transport: rutier, tramvai, metrou, cale ferata, aerian, naval, atat pentru transportul de marfa, cat si pentru cel de calatori. Municipalitatea Bucurestilor ia in calcul, in acest moment, realizarea acestui nod de legatura in zonele periferice ale Capitalei, in functie de rezultatele studiilor ce urmeaza a fi efectuate. ’’Vedem realizarea acestui proiect intr-o zona limitrofa a Bucurestiului, acolo unde este posibila realizarea unei legaturi intre linia de metrou, linia de tramvai, autobuz si conexiune cu una dintre autostrazi. Realizarea acestui nod de legatura va duce, in mod cert, si la dezvoltarea zonei respective – si nu ma ma refer aici exclusiv la dezvoltarea ei comerciala. Asteptam cu interes opiniile dumneavoastra cu privire la strategia de realizarea a acestui proiect, in asa fel incat sa putem face cat mai curand demersurile necesare la nivelul Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Este de la sine inteles ca Municipalitatea va realiza toate acestea, in asa fel incat rezultatele sa apara intr-un timp cat mai scurt”, le-a spus primarul general oficialitatilor germane.

La randul sau, Dieter Posch, a aratat ca, imediat ce scrisoarea de intentie va fi definitivata, se va putea depune documentatia pentru obtinerea finantarii necesare. Ulterior, Ministerul Economiei, Transporturilor, Urbanismului si Dezvoltarii Regionale din Landul Hesse ar putea delega in Romania o echipa care sa ofere consultanta de specialitate necesara realizarii proiectului. “Landul Hesse are un mare interes ca acest proiect, initiat acum un an si jumatate, sa fie realizat. Vreau sa subliniez, inca de la inceput, faptul ca este vorba de un program pilot, cu finantare europeana. Pentru a avea rezultate cat mai curand, va propunem sa actualizam scisoarea de intentie semnata in ianuarie 2010, in asa fel incat sa avem implicati toti factorii decizionali, inclusiv Ministerul Transporturilor, iar ulterior, Primaria Bucuresti si Ministerul Transporturilor sa-si dea acordul in privinta demararii acestui proiect. Imediat dupa, vom putea depune proiectul la Bruxelles. In privinta strategiei, cred ca ar trebui sa ne axam doar pe problema intermodalitatii, si anume cum se pot corela caile de transport din spatiul Bucurestiului: aeroport, metrou, autostrazi, cai ferate etc. In acest sens, am discutat despre posiblitatea de a delega pe cineva aici, o echipa care sa dispuna de experienta necesara\”, a precizat Dieter Posch.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.