Noi reguli pentru conducerea si deservirea trenurilor de marfa

 

Aplicarea cu caracter experimental a conducerii trenurilor directe de marfa in sistem simplificat se va incheia, aceasta activitate urmand sa se desfasoare permanent, pe baza unui ordin emis de ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. In document se nominalizeaza cerintele tehnice, organizatorice si de personal cu caracter nediscriminatoriu pentru toti operatorii de transport feroviar de marfa care pun in circulatie trenuri directe de marfa in sistem simplificat, fara a se utiliza in deservirea trenului mecanic ajutor de locomotiva.

“Fiecare operator de transport feroviar de marfa va intocmi proceduri proprii, prin care va stabili, in functie de caracteristicile sectiilor de circulatie si de necesitatea de mentinere pe loc a trenului cu frane de mana, numarul si functia agentilor care deservesc trenul si in stationare, alte conditii proprii de natura comerciala, avand in vedere si cazurile speciale prevazute in reglementarile specifice in vigoare. Aceste proceduri fac parte din propriul sistem de management al sigurantei, stabilit de catre operatorul de transport feroviar in conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2006 privind siguranta feroviara, cu modificarile si completarile ulterioare”, se arata intr-un comunicat al MTI.

Suplimentar fata de reglementarile specifice in vigoare pentru remorcarea trenurilor directe de marfa in sistem simplificat, au fost adaugate conditii de natura tehnica: infrastructura feroviara aferenta sectiilor de circulatie si locomotivele active din tren, care asigura tractiunea trenului, trebuie sa fie dotate cu un sistem de protectie automata a trenului, in stare de functiune.

Alte conditii sunt de natura organizatorica si de personal: procedurile proprii, ca opririle neprevazute in linie curenta, accidentele feroviare sau pierderea capacitatii de conducere a trenului de catre mecanicul de locomotiva trebuie certificate de Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana – ASFR, iar personalul operatorului de transport feroviar care conduce si deserveste trenul trebuie sa fie instruit si verificat asupra cunoasterii acestora.

Partile responsabile de indeplinirea prevederilor prezentului ordin sunt Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana – ASFR, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, gestionarii de infrastructura feroviara neinteroperabila si operatorii de transport feroviar de marfa.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.