Normele de aplicare a noii legi a serviciilor de transport public local, pe biroul lui Igas

 

Vineri s-a incheiat dezbaterea publica asupra modificarii Ordinului ministrului Administratiei si Internelor nr. 353/2007 privind Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local. Cum vechea Lege nr. 92/2007 a fost modificata prin Legea 163/2011, publicata in Monitorul Oficial la 22 iulie, se impunea si adaptarea normelor. Termenul limita este 10 august, iar ministrul Traian Igas are pe masa documentul la semnat.

 

Potrivit Legii 163/2011, operatorii ce detin licente pentru transportul public de persoane prin curse regulate, pe traseele dintre Bucuresti si localitatile judetului Ilfov, pot utiliza si “autobuze urbane” – notiune nou introdusa -, in conditiile in care Consiliul Judetean Ilfov stabileste acest lucru in licentele de traseu. Astfel de licente se atribuie prin hotarare a CJ Ilfov pe baza propunerilor comisiei paritare formate din cate un reprezentant al consiliului judetean si al agentiei A.R.R. din judetul respectiv, si se emit/se elibereaza de catre agentia A.R.R. respectiva.

De asemenea, serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate, cu autovehicule sau nave, se va realiza prin contract de delegare a gestiunii, pe baza autorizatiei de transport sau a licentei de transport, la care autoritatea de autorizare elibereaza, pentru fiecare mijloc de transport stabilit, cate o copie conforma a acestora, precum si contractele de atribuire in gestiune a serviciului, in conformitate cu conditiile de concesionare, prin licitatie, a serviciului.

 

Legea 163/2011 impune infiintarea autoritatilor judetene de transport

Potrivit noilor reglementari ale Legii serviciilor de transport public local, Consiliile judetene sunt obligate sa infiinteze autoritati judetene de transport, prin care sa coordoneze si sa controleze prestarea serviciului de transport public de persoane prin servicii regulate, desfasurat intre localitatile judetului, inclusiv in cazul in care acestea au infiintat o asociatie de dezvoltare comunitara. Totodata, trebuie sa infiinteze societati de transport public judetean de persoane prin curse regulate necesare, daca acestea nu exista. In plus, trebuie sa infiinteze comisii paritare, din care vor face parte cate un reprezentant al consiliului judetean si al agentiei Autoritatii Rutiere Romane (A.R.R.) din judetul respectiv, prin care sa asigure propuneri de atribuire a serviciului de transport public de persoane prin servicii regulate si de atribuire a licentelor de traseu.

Reamintim ca Ministerului Transporturilor a lansat in dezbatere publica pe site-ul propriu, in perioada 27 iulie – 5 august – un proiect de Ordonanta privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB). Noua institutie va functiona la nivelul Capitalei si al judetului Ilfov, ca un organism de reglementare si coordonare a transportului public suprateran si subteran, in corelatie cu transportul zonal pe calea ferata si punctele de acces auto spre si dinspre oras.

Iata modificarile operate Ordinului nr 353/2007, corespunzatoare noii legi:

1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art.1 – Serviciul de transport public local trebuie sa asigure cerintele de deplasare a cetatenilor in interiorul comunei, orasului/municipiului, asociatiei de dezvoltare intercomunitare sau judetului, in functie de cererea de transport si de capacitatea disponibila.

2. La articolul 3, dupa alineatul (5) se introduc doua noi alineate, (6) si (7), cu urmatorul cuprins:

”(6) Adunarile generale ale asociatiilor de dezvoltare intercomunitara sunt obligate sa infiinteze, prin hotarare, un compartiment sau un serviciu, prin care sa asigure, sa organizeze, sa reglementeze, sa coordoneze si sa controleze prestarea serviciului de transport public local de persoane prin servicii regulate, desfasurat pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre”.

”(7) Compartimentul sau serviciul din cadrul asociatiei de dezvoltare intercomunitara reprezinta autoritatea de autorizare pentru serviciile de transport public local, desfasurate pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre”.

3. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 4 – Consiliile locale, consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, si adunarile generale ale asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, au urmatoarele atributii cu privire la serviciile de transport public local de persoane prin curse regulate sau speciale:

a) sa evalueze fluxurile de transport de persoane pe baza unor studii de specialitate asupra cerintelor de transport public local, in prezent si pentru o perioada de minimum 5 ani;

b) sa stabileasca traseele principale si secundare, precum si autogarile si statiile publice aferente acestora;

c) sa stabileasca si sa aprobe programele de transport public local de persoane prin curse regulate, precum si capacitatile de transport necesare;

d) sa stabileasca modalitatea de atribuire a gestiunii pentru executarea serviciului de transport public local sau judetean de persoane, dupa caz;

e) sa actualizeze periodic traseele si programele de transport cuprinse in caietul de sarcini al serviciului de transport public local de persoane, anexa la regulamentul pentru efectuarea transportului public local, prin modificarea acestora in functie de cerintele de deplasare ale populatiei si in corelare cu transportul public interjudetean, international, feroviar, aerian sau naval;

f) sa organizeze procedurile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de transport public local de persoane si a infrastructurii tehnico-edilitare aferente sau din proprietatea publica ori privata a localitatilor.

g) sa asigure infiintarea si functionarea comisiilor paritare, care formuleaza propuneri privind atribuirea licentelor de traseu pentru traseele regulate judetene in baza rezultatelor atribuirii electronice.

h) sa aprobe, prin hotarare, atribuirea licentelor de traseu pentru efectuarea transportului public de persoane prin curse regulate si a transportului public de persoane prin curse regulate speciale, dupa caz.”

4. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art.7 – Programul de transport local prevazut in caietul de sarcini al serviciului de transport public local de persoane, anexa la regulamentul pentru efectuarea transportului public local, se intocmeste si se aproba de catre autoritatea administratiei publice locale, asociatia de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, pentru o perioada de maximum 6 ani”.

5. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art.8 – Autoritatile administratiei publice locale, asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, elibereaza pentru traseele cuprinse in programul de transport public local de persoane prin curse regulate licente de traseu insotite de caietul de sarcini aferent acestora”.

6. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 9 – In perioada de valabilitate, programul de transport local poate fi actualizat prin hotarare a consiliului local, a adunarii generale a asociatiei de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, astfel:

a) prin prelungirea traseelor existente, respectiv modificarea unuia sau ambelor capete de traseu;

b) prin introducerea de noi trasee;

c) prin modificarea numarului de curse de catre autoritatea locala de transport;

d) prin modificarea orelor din graficele de circulatie;

e) prin introducerea de statii noi;

f) prin eliminarea de statii, la solicitarea operatorului de transport rutier;

g) prin eliminarea unui traseu care nu a fost atribuit in doua sedinte de atribuire.”

7. La articolul 10, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

”(1) Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate se atribuie de catre autoritatile administratiei publice locale, asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, pe baza de hotarari de dare in administrare sau de atribuire in gestiune delegata.

(2) Procedura de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate se intocmeste de compartimentele sau de serviciile specializate de transport din cadrul administratiei publice locale, asociatiei de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, ca autoritati de autorizare, pe baza Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice privind aprobarea Normelor-cadru privind modalitatea de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de transport public local, nr. 263/2007.”

8. La articolul 11, alineatul (1), se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”(1) Licenta de traseu insotita de caietul de sarcini aferent acesteia se elibereaza de catre autoritatea de autorizare, pe baza hotararii consiliului local, sau a adunarii generale a asociatiei de dezvoltare intercomunitara de dare in administrare sau a hotararii de atribuire in gestiune delegata a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate fara licitatie, precum si a deciziei de acordare a gestiunii delegate realizate in urma licitatiilor”.

9. La articolul 11, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, (1¹), cu urmatorul cuprins: (1¹) In cazul transportului public local de persoane prin curse regulate, desfasurat pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale unei asociatii de dezvoltare intercomunitara, licenta de traseu se elibereaza de catre compartimentul sau serviciul specializat, cu avizul consiliului judetean”.

10. La articolul 11, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, (5¹), cu urmatorul cuprins: (5¹) In cazul transportului public local de persoane desfasurat pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale unei asociatii de dezvoltare intercomunitara, modelul licentei de traseu este prevazut in anexa nr. 7 la prezentele norme.

11. La articolul 11, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, (8¹), cu urmatorul cuprins: (8¹) Modelul caietului de sarcini, aferent licentei de traseu prevazuta la alin.( 5¹), este prezentat in anexa nr. 8 la prezentele norme.

12. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”In cazul transportului de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier trebuie sa respecte obligatiile prevazute in regulamentul pentru efectuarea transportului public local, in caietul de sarcini al serviciului de transport public local, intocmit de catre autoritatea administratiei publice locale, sau, dupa caz de asociatia de dezvoltare intercomunitara, precum si in contractul de delegare a gestiunii”.

14. La articolul 13, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „(2) In intervalul prevazut la alin. (1) autoritatea administratiei publice locale, sau dupa caz, asociatia de dezvoltare intercomunitara va organiza delegarea gestiunii altui operator de transport rutier”.

15. La articolul 14, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”(1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea licentelor de traseu se comunica de catre operatorul de transport rutier autoritatii administratiei publice locale, sau dupa caz, asociatia de dezvoltare intercomunitara in termen de maximum 15 zile de la data constatarii, acestea inlocuindu-se cu un document nou, cu plata tarifelor aferente”.

16. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art.15 – Agentiile teritoriale ale Autoritatii Rutiere Romane, denumite in continuare agentii A.R.R., elibereaza pentru traseele cuprinse in programele judetene de transport public local de persoane prin curse regulate licente de traseu insotite de caietul de sarcini, pe baza hotararii de atribuire emisa de consiliul judetean”.

17. Dupa articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16¹ cu urmatorul cuprins: ”Art. 16¹- (1) Programul de transport realizat prin curse regulate intre judetul Ilfov si municipiul Bucuresti este considerat judetean si va fi preluat pe baza de protocol de catre Consiliul Judetean Ilfov de la Autoritatea Rutiera Romana.

(2) Procedura de eliberarea a licentelor de traseu pentru traseele cuprinse in Programul judetean de transport Ilfov se face in conformitate cu prevederile prezentei norme.

(3) Eliberarea licentelor de traseu pentru traseele judetene dintre judetul Ilfov si municipiul Bucuresti se face de catre agentia A.R.R. Ilfov, in baza hotararii consiliului judetean Ilfov.

18. La articolul 18, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

”(1) Pe perioada de valabilitate a programelor de transport, operatorii de transport rutier pot utiliza la efectuarea curselor de pe un traseu oricare dintre autovehiculele

inscrise la atribuirea traseelor, din judetul respectiv, pentru care au obtinut licente de traseu.

(2) Inlocuirea unui autovehicul cu care operatorul de transport rutier a obtinut licente de traseu pe perioada de valabilitate a programului de transport este permisa numai cu un autovehicul de aceeasi capacitate cu cea prevazuta in programul de transport, care intruneste cel putin acelasi punctaj cu al celui inlocuit, dupa notificarea consiliului judetean si a agentiei A.R.R.”.

19. La articolul 19, alineatele (1), (2), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(1) Licentele de traseu se atribuie prin hotarare a consiliului judetean, pe baza propunerilor comisiei paritare si se emit/se elibereaza de catre agentia ARR respectiva.

(2) Atribuirea traseelor se va face electronic prin sistemul national, pentru fiecare judet, urmand ca pe baza rezultatelor acesteia comisia paritara sa emita propuneri privind traseele atribuite.

(3) Comisia paritara este formata dintr-un reprezentant al consiliului judetean si un reprezentant al agentiei A.R.R. din judetul respectiv.

(4) In vederea formularii propunerilor de atribuire a traseelor, autoritatea judeteana de transport convoaca comisia paritara in maxim 5 zile de la data afisarii rezultatelor privind traseele atribuite.

20. La articolul 20, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”(3) Metodologia de punctare si criteriile de evaluare in baza carora se atribuie punctele in cazul traseelor judetene sunt prevazute in anexele nr. 7 si 8 la prezentele norme”.

21. La articolul 31, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, (1¹), cu urmatorul cuprins: ”(1¹) Licentele de traseu pentru curse regulate speciale se elibereaza in baza hotararii autoritatii administratiei publice locale ori judetene”.

22. Articolul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 54 – Serviciile de transport public local se pot atribui prin:

a) gestiune directa, care se realizeaza prin hotarari ale consiliilor locale, consiliilor judetene, Consiliului General al Municipiului Bucuresti, sau ale adunarii generale a asociatiei de dezvoltare intercomunitara privind atribuirea si darea in administrare a serviciului;

b) gestiune delegata, care se realizeaza prin concesionare de catre autoritatea administratiei publice locale, sau de catre asociatia de dezvoltare intercomunitara in baza unui contract de delegare a gestiunii.”

23. Articolul 55 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 55 – Autoritatile administratiei publice locale, asociatiile de dezvoltare intercomunitara au fata de operatorii de transport rutier si transportatorii autorizati obligatiile prevazute de Legea nr. 92/2007, precum si de contractele de atribuire a gestiunii”.

24. Articolul 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 56 – Autoritatile administratiei publice locale, asociatiile de dezvoltare intercomunitara pot sa acorde operatorului de transport rutier/transportatorului autorizat, in cazul transportului public local de persoane prin curse regulate, cu titlu gratuit, dreptul de a realiza, conform planurilor de amplasament aprobate, amenajarile necesare exploatarii mijloacelor de transport (statii de intretinere, salubrizare, spatii de parcare, capete de traseu etc.)”.

25. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 58 – Pe durata contractului de dare in administrare sau de delegare a gestiunii, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are exclusivitate pe traseele atribuite. In cazul in care pe acelasi traseu vor opera si alti operatori de transport rutier/transportatori autorizati, fara ca aceasta situatie sa fi fost prevazuta in contractul initial, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are dreptul sa solicite daune-interese de la autoritatea publica locala, sau de la asociatia de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, care a dat aprobarea sau direct de la operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat respectiv, in situatia in care acesta opereaza fara aprobare.”

26. Articolul 59 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 59 – In conformitate cu principiile autonomiei locale, ale protectiei sociale si tinand seama de caracteristicile serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, autoritatile administratiei publice locale, sau asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, pot asigura operatorului de transport rutier o parte din mijloacele financiare necesare pentru exploatarea si dezvoltarea retelelor de transport public local de persoane, infrastructura si vehicule, prin urmatoarele mijloace:

a) diferenta de tarif pentru protectia sociala;

b) alocatie bugetara pentru cheltuieli de capital;

c) garantii pentru credite interne si externe.”

27. Articolul 60 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 60 – In cazul in care autoritatile administratiei publice locale, asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, acorda subventii, neprimirea diferentei de tarif si/sau a alocatiei bugetare stabilite prin contractul de delegare a gestiunii, in cuantumurile si la termenele prevazute, da dreptul operatorului de transport rutier/transportatorului autorizat sa ceara renegocierea unor prevederi ale contractului de delegare a gestiunii, care nu poate fi refuzata de autoritatea publica locala fara un motiv intemeiat.

28. Articolul 61 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 61 – Operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat va utiliza tarifele (lei/calatori x km) stabilite prin hotarare a consiliului local, a consiliului judetean, Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a adunarii generale a asociatiei de dezvoltare intercomunitara calculate in conformitate cu Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice pentru aprobarea Normelor-cadru privind stabilirea, ajustarea si modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, nr. 272 /2007.

29. Articolul 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 62 – In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are dreptul sa efectueze, cu informarea si aprobarea autoritatilor administratiei publice locale din comune, orase si municipii, a autoritatilor administratiei publice de la nivel judetean, sau a asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, modificari temporare (suspendari, limitari, micsorarea frecventei de circulatie, devieri de traseu etc.) in deservirea unor trasee, atunci cand aceste modificari sunt necesare in caz de avarii sau pentru executarea unor lucrari la infrastructura rutiera”.

30. Articolul 63 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 63 – In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier va edita, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale din comune, orase si municipii, cu autoritatile administratiei publice de la nivel judetean, sau cu asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, harti si pliante cu traseele mijloacelor de transport de persoane prin curse regulate si speciale, va afisa in fiecare statie orele de circulatie a mijloacelor de transport rutier care trec prin statia respectiva”.

31. Articolul 64 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 64 – Autoritatile administratiei publice locale, sau asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, au obligatia sa informeze operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat, cu 72 de ore inainte, in legatura cu efectuarea unor lucrari la infrastructura rutiera pe traseele cuprinse in programele de transport, deservite de acesta”.

32. Articolul 65 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 65 – Autoritatile administratiei publice locale sau asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, asigura starea tehnica corespunzatoare a carosabilului de pe intreaga retea de trasee cuprinse in programele de transport, a trotuarelor din zona statiilor de oprire a mijloacelor de transport public local de calatori, semnalizarea rutiera, iluminarea zonelor statiilor si a trecerilor de pietoni”.

33. Articolul 66 se modifica si va avea urmatorul cuprins: ”Art. 66 – Autoritatile administratiei publice locale, asociatiile de dezvoltare intercomunitara, dupa caz, si/sau operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat, dupa caz, vor asigura tiparirea, distributia, precum si vanzarea legitimatiilor de calatorie”.

34. Articolul 67 se abroga.

35. Articolul 68 se abroga.

36. Articolul 69 se abroga.

37. Articolul 70 se modifica si va avea urmatorul cuprins: Art. 70 – Anexele nr. 1-10 fac parte integranta din prezentele norme de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007.

38. Dupa articolul 70 se introduce un nou articol, 71, cu urmatorul cuprins: ”Art. 71 – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului Administratiei si Internelor privind aprobarea criteriilor de evaluare, a punctajelor si a metodologiei de punctare, aplicabile in vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate in trafic judetean nr. 134/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.”

 

ANEXA 10: Criteriile de evaluare si punctajele ce se acorda in cazul atribuirii curselor in trafic judetean

1. Vechimea parcului de vehicule:

– anul de fabricatie (AF) este acelasi cu anul atribuirii (AA): 20 puncte;

– AF: AA – 1: 20 puncte;

– AF: AA – 2: 19 puncte;

– AF: AA – 3: 18 puncte;

– AF: AA – 4: 16 puncte;

– AF: AA – 5: 14 puncte;

– AF: AA – 6: 11 puncte;

– AF: AA – 7: 6 puncte;

– AF: AA – 8: 2 puncte.

2. In functie de structura parcului de vehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau acelui traseu, se acorda:

– 10 puncte pentru fiecare vehicul aflat in proprietate sau detinut cu contract de leasing;

3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii sau stele:

– 4 stele 13 puncte;

– 3 stele 11 puncte;

– categoria I 9 puncte;

– doua stele 8 puncte;

– o stea 7 puncte;

– categoria II 6 puncte;

– categoria III 5 puncte;

– categoria IV 2 puncte.

4. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu cate un punct pentru fiecare copie conforma a licentei de transport prin curse regulate suspendate in perioada de valabilitate a programului de transport judetean.

5. Vechimea neintrerupta pe traseu:

– 6 ani si mai mult: 10 puncte;

– 5 ani: 8 puncte;

– 4 ani: 6 puncte;

– 3 ani: 4 puncte;

– 2 ani: 2 puncte;

– un an, mai mult de 6 luni: 1 punct

 

Metodologia de punctare

Atribuirea traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate in trafic judetean se face in conformitate cu urmatoarelor prevederi:

1. La criteriul nr. 1 prevazut in anexa nr. 10 se acorda puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumuleaza si apoi se face media aritmetica. Numarul de ani se stabileste in functie de anul de fabricatie inscris in certificatul de inmatriculare sau in cartea de identitate a autovehiculului, fara a se lua in considerare luna din an.

2. La criteriul nr. 2 prevazut in anexa nr. 10 se acorda puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumuleaza si apoi se face media aritmetica.

3. La criteriul nr. 3 prevazut in anexa nr. 10 se acorda puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumuleaza si apoi se face media aritmetica.

4. Punctajul obtinut la criteriile nr. 1, 2, 3 si 5 mentionate in anexa nr. 10 se cumuleaza. Din suma astfel obtinuta se scade punctajul rezultat la criteriul nr. 4, obtinandu-se punctajul general.

5. In caz de egalitate de puncte la punctajul general, licenta de traseu se atribuie operatorului de transport rutier care a obtinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 prevazut in anexa nr. 10, iar in cazul in care egalitatea se mentine, operatorului de transport rutier care a obtinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 prevazut in anexa nr. 10 sau, in cazul in care egalitatea se mentine, operatorului de transport rutier care a obtinut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 2 prevazut in anexa nr. 10. In cazul in care egalitatea se mentine, licenta de traseu se acorda in mod echitabil solicitantilor.

6. La criteriul nr. 5 prevazut in anexa nr. 10 se vor lua in considerare ziua, luna si anul de cand operatorul de transport rutier a detinut neintrerupt licenta de traseu pentru traseul respectiv.

7. La criteriul nr. 5 prevazut in anexa nr. 10 se acorda puncte pentru vechimea pe fiecare traseu, in situatia in care atribuirea se face pe grupe de trasee, vechimea calculandu-se ca medie aritmetica a vechimii pe fiecare traseu in parte\”.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.