Oprescu s-a intalnit cu taximetristii si le-a dat praful de pe toba

Primarul general Sorin Oprescu s-a intalnit, marti, cu reprezentantii taximetristilor independenti din Bucuresti, care amenintasera ca vor face miting in fata Primariei Capitalei. In privinta tarifului, Oprescu le-a spus ca sunt liberi sa-l scumpeasca cu cat vor ei, pana la 3,5 lei/km, intrucat piata este libera. Cu alte cuvinte, taximetristii s-au ales cu praful de pe toba, intrucat ei tin cu tot dinadinsul ca majorarea de tarif sa fie impusa prin lege, ca sa nu se fenteze unii pe altii cu preturi de dumping. In zilele urmatoare va fi postata pe site-ul Primariei Municipiului Bucuresti www.pmb.ro propunerea inaintata de municipalitate Comisiei pentru Industrie si Servicii de la Camera Deputatilor, in vederea modificarii legii taximetriei. Ceea ce inseamna tot nimic, deoarece documentul a fost deja agreat de ei la inceputul lunii.

Pe parcursul celor doua ore de discutii, Sorin Oprescu le-a explicat din nou taximetristilor ca problemele enuntate de ei tin de competenta forurilor legislative, respective de Parlament, si nu de Primaria Capitalei. “Este important ca toata lumea sa inteleaga ca trebuie, in primul rand, modificata legea. Eu am inaintat deja catre Comisia pentru Industrie si Servicii de la Camera Deputatilor o serie de propuneri pentru modificarea legii taximetriei”, a declarat el la finalul intalnirii.

Primarul general le-a promis ca in zilele urmatoare va fi postata pe site-ul Primariei Bucuresti propunerea inaintata de municipalitate Parlamentului, in vederea modificarii legislatiei in vigoare. Asta inseamna nimic, intrucat documentul a fost agreat de taximetristi.

In privinta tarifului, Sorin Oprescu a aratat ca “in momentul de fata, luand in considerare prevederile legale, sustinute si de pozitia Consiliului Concurentei, piata taximetriei din Bucuresti este o piata libera, operatorii putand aplica orice tarif care se situeaza sub valoarea maximala de 3,5 lei, aprobata de Consiliul General al Municipului Bucuresti”.

Transportatorii sunt liberi, totodata, sa se inscrie la un dispecerat care practica un tarif apropiat de tariful pe care doresc sa-l practice, le-a mai spus Oprescu. “Pozitia Primariei Capitalei privind modalitatea de rezolvare a problemei tarifului pe care sunt nevoiti sa-l aplice majoritatea operatorilor ca urmare a politicii unor dispecerate o reprezinta stabilirea de catre autoritate a unui sistem de tarife unice. Acestea trebuie sa acopere in totalitate costurile inregistrate de transportatori si un profit, pe baza unor studii care sa tina cont atat de costurile inregistrate cu forta de munca, materialele si serviciile inregistrate de operatori, cat si de situatia cererii de transport in acest sistem, reprezentata prin numarul total de kilometri realizati raportat la numarul de kilometri pentru care se incaseaza taxa de calatorie, acest sistem fiind aplicat in aproape toate marile orase din Europa (Paris, Frankfurt, Varsovia, Barcelona, Madrid etc)”, a precizat primarul general.

Avantajul acestui sistem este ca asigura cresterea calitatii serviciului de transport in regim de taxi, in concordonanta cu obiectivul municipalitatii privind protejarea intereselor locuitorilor orasului, este de parere edilul-sef.

Cu privire la concurenta neloiala, “Primaria Capitalei, prin autoritatea de autorizare, a intreprins masurile care se impun pentru respectarea legislatiei”. “Astfel, in urma operatiunii de vizare a autorizatiilor de transport in regim de taxi la 28.02.2010, a rezultat neprelungirea autorizatiilor operatorilor care inregistrau datorii la bugetele locale si de stat, a celor care erau in insolventa sau in faliment. Primaria Municipiului Bucuresti considera ca cei care nu-si platesc aceste taxe pot practica tarife neconcurentiale, in defavoarea taximetristilor onesti, care, in ciuda crizei economice, au ales sa respecte legea”, mai spune Oprescu.

El si-a reafirmat disponibilitatea de a solicita organelor abilitate luarea masurilor in vederea combaterii pirateriei si taximetriei ilegale. “Acestea reprezinta infractiuni si nu pot fi constatate decat de catre organele de politie, care pot lua masurile care se impun in conformitate cu legislatia in vigoare”, a afirmat primarul general.

In privinta taximetristilor autorizati in judetul Ilfov, Sorin Oprescu a explicat ca singura autoritate in masura sa-i sanctioneze este autoritatea care le-a eliberat autorizatiile, astfel incat au fost transmise adrese catre aceasta, in vederea aplicarii masurilor legale. Edilul Capitalei a precizat ca, in urma modificarii legii in anul 2010, prin introducerea cuvantului „permanent” in articolul care reglementeaza operarea de catre un transportator in alte localitati decat cea de autorizare, posibilitatea de a aplica sanctiuni in Bucuresti celor autorizati in judetul Ilfov a fost, practic, anulata, organele de control fiind puse in situatia de a dovedi ca operatorul respectiv a practicat taximetria in mod “permanent” in Bucuresti, lucru foarte greu de dovedit.

Directia Generala de Politie Locala si Control a constatat in anul 2011 peste 240 de abateri, fiind luate masuri de sanctionare – amenzi, dar si retinerea/retragerea autorizatiilor de taxi -, dar si pentru reglementarea acestei situatii este necesara modificarea legii. Referitor la problema dispeceratelor, in urma controalelor efectuate, s-a luat masura retragerii autorizatiei la doua dintre acestea, aceasta masura fiind contestata in instanta in momentul de fata.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.