Parcarea automată – mai convenabilă și mai accesibilă

ZF prezintă noul său Parking ECU, o unitate de control electronic accesibilă și scalabilă care permite o varietate de funcții de parcare automată pentru o gamă mai largă de vehicule, folosind camere și senzori ultrasonici în timp real. Unitatea este potrivită în special pentru funcțiile de parcare automată.

Noul ZF Parking ECU, o unitate de control electronic accesibilă și scalabilă care permite o varietate de funcții de parcare automatizată pentru o gamă mai largă de vehicule. Credit foto: ZF

De la simpla facilitare a găsirii unui loc de parcare în zonele urbane aglomerate până la funcțiile automate care parchează mașina pentru șofer, noul ECU elimină stresul unuia dintre cele mai frustrante aspecte ale condusului.

Sprijinit de un System-on-Chip (SoC) care permite o putere de calcul de până la 16 TOPS, parcarea cu unitate de control electronic utilizează fuziunea datelor de senzori ultrasonici și camere surround 360° bazate pe tehnologia de viziune de la Calmcar, un partener al ecosistemului din China investit de ZF în 2019. De asemenea, oferă opțiuni de conectivitate mai largi, constând din Ethernet, CAN, LVDS, DSI, toate într-o carcasă compactă.

Martin Fischer

„Funcțiile de parcare automată sunt printre cele mai dorite caracteristici de confort și comoditate pentru cei care achiziționează vehicule și sunt deosebit de valoroase în marile zone metropolitane unde parcarea este la un nivel superior”, a declarat Martin Fischer, membru al Consiliului de Administrație ZF, responsabil pentru divizia ZF pentru sisteme avansate de asistență a șoferului și electronică. „Găsit în mod tradițional doar în vehiculele premium, noul Parking ECU de la ZF ajută la asigurarea acestor funcții în siguranță, eficient și accesibil pentru mai mulți șoferi din întreaga lume”.

Funcții de parcare de bază

Funcțiile actuale de parcare automată de pe piață pot ajuta șoferii în primul rând în parcarea paralelă. Însă unul dintre punctele forte ale noului Parking ECU de la ZF este fuziunea de date a camerelor surround 360° cu senzori ultrasonici care pot detecta adâncimea unui loc de parcare, permițând asistență atât în parcarea paralelă, cât și în cea standard. Cu funcții precum asistența la parcare automată și asistența la parcare de la distanță, ECU va desena manual o cale folosind Virtual Slot Parking pentru a manevra mașina în locul de parcare cu o intervenție minimă a șoferului.

Funcții de parcare premium

Pe lângă îmbunătățirea funcțiilor de bază de parcare, noul Parking ECU oferă și opțiuni de ultimă generație, cum ar fi parcarea automatizată memorată și parcarea automatizată cu valet. Aceste funcții sunt benefice îndeosebi în zonele urbane, în special în parcări, deoarece ECU își folosește camerele și senzorii pentru a construi harta unui garaj în timp real pentru a permite parcarea automatizată de la un punct la altul (point-to-point parking).

Utilizând Vision Simultaneous Localization and Mapping (VSLAM), camerele de surround extrag informații cum ar fi locurile de parcare, benzile și marcajele, în timp ce senzorii vehiculului oferă informații dinamice, cum ar fi unghiul de virare, viteza roții și viteza de rotire. ECU poate colecta, de asemenea, informații de pe hărți terțe pentru a ajuta la cartografierea garajelor de parcare publice pe mai multe niveluri.

Printre funcțiile sale de parcare premium, ECU utilizează parcarea automatizată memorată, precum și cea cu valet. Credit foto: ZF

Funcționalitatea ADAS deschide ușa către viitoare capabilități autonome

Arhitectura flexibilă și scalabilă a noului Parking ECU permite extinderea pe viitor a funcțiilor de conducere de Nivel 4, precum și compatibilitatea cu asistența la parcare automată (APA), parcarea automatizată memorată (AMP) și asistența la parcare la distanță (RPA).

În timp ce aceste funcții sunt disponibile în mod obișnuit la vehiculele de ultimă generație, acest ECU rentabil poate fi folosit ca o punte către sisteme mai scumpe, făcând, în același timp, parcarea automatizată accesibilă și disponibilă pentru mai mulți șoferi. De fapt, Parking ECU este deja în producție în China cu Zeekr din septembrie 2023, iar Europa și alte regiuni se preconizează că vor urma în 2024.

„Având în vedere viziunea ZF asupra mobilității generației următoare, noul sistem de parcare cu unitate de control electronic este un exemplu excelent al modului în care aducem o gamă mai largă de funcții ADAS avansate clienților și consumatorilor noștri”, a spus Fischer. „Ca lider global în tehnologie, acest lucru ne îmbunătățește viziunea.”

Despre ZF

ZF este o companie globală de tehnologie care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și tehnologie industrială, permițând următoarea generație de mobilitate. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. În cele patru domenii tehnologice: Controlul mișcării vehiculelor, Siguranța integrată, Conducerea automată și Mobilitatea electrică, ZF oferă soluții cuprinzătoare de produse și software pentru producătorii de vehicule consacrați și furnizorii de servicii de transport și mobilitate recent emergenți. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Prin produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la îmbunătățirea mobilității sigure.

Cu aproximativ 165.000 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări de 43,8 miliarde euro în anul fiscal 2022. Compania operează 168 de locații de producție în 32 de țări. 

ZF în România

ZF are aproximativ 5.000 de angajați în șase locații din România (București, Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW) din 2008.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.