Pasajul Ciochiuta de pe DN6, deschis cu Boc si Boagiu

 

Pasajul Ciochiuta, situat pe DN6 Filiasi-Ciochiuta, la km 297, si supratraverseaza liniile de cale ferata Craiova-Drobeta Tr. Severin, a fost deschis circulatiei joi, in prezenta premierului Emil Boc si a ministrului Transporturilor Anca Boagiu. Lucrarile au inceput in martie 2010 si au costat 3,2 milioane de euro, fara TVA, din care 75% finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana prin Facilitatea ex-ISPA, si restul asigurat de Guvernul Romaniei, prin Bugetul de stat.

 

Construirea pasajului Ciochiuta a inceput, practic, in urma cu aproximativ 20 de ani, dar lucrarile au fost abandonate pana in primavara anului trecut. In cadrul contractului ISPA 2000/RO/16/P/PT/004/10 sunt incluse doua constructii:

1. Pasajul superior peste CF Craiova-Drobeta Tr. Severin, in lungime de 421 m (19 deschideri ce variaza intre 18,74 si 24,66 m), cu parte carosabila de 8,30 m si trotuare de 1,50 m;

2. Podul peste raul Husnita – de 50,90 m (cu 3 deschideri ce variaza intre 14,75 si 18,00 m), cu partea carosabila de 8,20 m si trotuare de 1,50 m. La acestea se adauga trei rampe de acces si alei pentru circulatia locala.

 

Primul-ministru Emil Boc a precizat ca investitia este foarte importanta pentru judetul Mehedinti, aceasta realizand siguranta circulatiei rutiere pe E70/DN6. \”Modernizarea infrastructurii sectorului de drum Drobeta Turnu Severin – Craiova da posibilitatea comunitatii locale aflate pe acest tronson sa-si dezvolte si mai bine economia, avand posibilitatea sa atraga cat mai multi investitori\”, a spus Emil Boc. El a promis celor 8 familii care locuiesc in perimetrul pasajului ca le va cere factorilor responsabili urgentarea despagubirii pentru terenurile expropriate si, in acelasi timp, construirea podurilor de acces in gospodarii de pe arterele de circulatie ale DN6.

Ministrul Transporturilor i-a avertizat pe constructorii straini care au contracte de infrastructura cu statul roman sa lucreze cu profesionalism, in caz contrar trimitandu-i \”inapoi de unde au venit\”. \”Daca vrei sa muncesti in Romania, trebuie sa muncesti la fel de profesionist cum o faci la tine acasa; daca nu, terminalul cel nou de la Otopeni ii asteapta sa se duca inapoi de unde au venit, si poate isi reamintesc ce inseamna sa lucrezi profesionist\”, a spus Boagiu. Ea a amintit ca lucrarile de construire a pasajului au inceput in urma cu aproximativ 20 de ani. \”Daca discutam despre pasaj, exista cauze tehnice care justifica modificari de proiecte, dar lipsa de interes a constructorilor, care ne-au obligat sa reziliem contractele si sa le relicitam, nu este o justificare\”, a spus Boagiu. Initial, constructorul care a castigat licitatia pentru pasajul de la Ciochiuta a fost firma greaca Proodeftiki, insa executia lucrarilor a fost intarziata de probleme din interiorul firmei, iar in octombrie 2005, Compania Nationala de Drumuri a incercat sa rezilieze contractul. Rezilierea s-a reusit insa abia in iulie 2007, iar in perioada de 2 ani, firma greaca a primit de la statul roman 550.000 de euro, compensare pentru cresterea preturilor de la inceperea lucrarilor. Cand s-a reziliat contractul, grecii executasera doar 68% din lucrarile prevazute in contract. Lucrarile au fost reluate in 2010, cand noua licitatie a fost castigata de compania SCT Timisoara.

Cum inaugurarea pasajului de la Ciochiuta este prilej de campanie electorala in interiorul partidului pentru premierul Emil Boc, care candideaza pentru realegerea sa in fruntea PDL, la eveniment a venit insotit si de ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, precum si de senatorul PDL de Mehedinti Mihai Stanisoara si de deputatul PDL Doina Chircu. In urma cu o zi, Emil Boc a participat la Ramnicu-Valcea la semnarea a doua contracte, finantate prin POR: modernizarea drumului judetean 648 Ionesti – Olanu si extinderea infrastructurii turistice a statiunii Calimanesti-Caciulata.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.