Pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, dezbatut public dupa inceperea lucrarilor

 

Primarul general Sorin Oprescu a supus dezbaterii publice Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, pana in 17 februarie. Demersul sau este mai mult constrangere, intrucat lucrarile incepute in ianuarie au fost sistate dupa numai o saptamana, cand prefectul Cristian Atanasoaei a atacat in instanta autorizatia de construire. Edilul-sef o semnase in ultima zi lucratoare a anului trecut, iar documentul prevedea construirea pasajului in regim de urgenta, lucru care nu i s-a parut tocmai normal prefectului, in aceasta perioada de criza.

 

Potrivit lui Sorin Oprescu, construirea pasajului Mihai Bravu – Splaiul Unirii este prevazuta in Planul Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului si face parte din categoria lucrarilor de inchidere a inelului principal de circulatie. In prezent se fac lucrari premergatoare depistarii retelelor existente in zona. \”Solutia actuala imbunatateste varianta propusa prin PUG, in sensul ca directioneaza iesirea spre sud a pasajului prin Calea Vacaresti, evitandu-se astfel afectarea Parcului Tineretului si alte demolari, impactul asupra mediului fiind considerabil redus\”, precizeaza specialistii in transporturi ai municipalitatii. Proiectul privind PUZ-ul pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii va fi in dezbatere publica pana in 17 februarie, urmand sa fie supus aprobarii in Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

Reamintim ca prefectul Capitalei, Cristian Atanasoaei, a anuntat la 21 ianuarie a.c., dupa numai o saptamana de la inceperea lucrarilor la pasaj, ca a contestat in instanta de contencios administrativ autorizatia de construire. El sustine acum ca, dupa ce PUZ-ul va fi supus votului in CGMB, actiunea inaintata in instanta va ramane fara obiect. \”Apreciez actiunea Primariei Generale de a demara procedura de remediere a ilegalitatilor pe care le-am sesizat in instanta privind autorizatia de construire a pasajului din zona Mihai Bravu. Dupa ce si celelalte aspecte de ilegalitate vor fi remediate, actiunea depusa in instanta va ramane fara obiect, iar lucrarile de constructie vor putea reincepe\”, ne-a declarat prefectul Atanasoaei.

El sustine ca demersul in instanta al Prefecturii vizeaza strict aspectele de legalitate ale constructiei, nu si cele de oportunitate, precizand ca sustine orice lucrare de infrastructura din Capitala, dar ca aceasta trebuie sa fie in concordanta cu legislatia in vigoare. Concret, prefectul a motivat ca autorizatia de construire nu are la baza o documentatie de urbanism si nici nu se justifica situatia de urgenta.

Autorizatia de construire nr. 615/29.12.2010 a fost emisa de primarul general Sorin Oprescu in ultima zi lucratoare a anului trecut. Documentul prevede construirea, in regim de urgenta, a doua pasaje rutiere, paralele, de cate doua benzi de circulatie pe sens pe directia Soseaua Mihai Bravu – Calea Vacarestilor.

Prefectura a fost sesizata de Inspectoratul Teritorial in Constructii Bucuresti – Ilfov, in urma unui control, cu privire la faptul ca autorizatia a fost emisa cu incalcarea unor prevederi legale. Problemele semnalate au vizat lipsa documentatiei de urbanism – Plan Urbanistic Zonal – aprobata prin Hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, precum si a avizului obligatoriu al Autoritatii pentru Protectia Mediului.

Un alt aspect contestat se refera la faptul ca situatia pentru care a fost emisa autorizatia nu intruneste conditiile uneia in regim de urgenta, astfel ca nu se incadreaza in cazurile prevazute in mod expres de Legea 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, potrivit prefectului Capitalei.

Totodata, primarul general a emis autorizatia de construire fara a realiza exproprierea terenurilor ce apartin unor persoane fizice sau juridice, incalcand astfel prevederile Legii 50/1991, Legii 33/1994 si Legii 255/2010.

Atat Inspectoratul de Stat in Constructii, cat si prefectul au solicitat Primariei Capitalei sa remedieze deficientele semnalate si sa revoce autorizatia, fara a primi insa vreun raspuns. Prefectura sustinea in ianuarie ca, in urma deschiderii actiunii, autorizatia de construire va ramane suspendata pana la pronuntarea definitiva a instantelor de judecata.

Lucrarile la pasajul suprateran au inceput in 17 ianuarie. Pentru realizarea proiectului, a fost restrictionata circulatia rutiera pe Soseaua Mihai Bravu, intre Splaiul Unirii si Bulevardul Tineretului, pe o perioada estimata de sase luni. Circulatia in aceasta zona se va desfasura pe cate doua benzi pe sens.

Primaria Municipiului Bucuresti a atribuit companiei Romstrade contractul de proiectare si executie a lucrarilor, la inceputul lunii decembrie a anului trecut.

Investitia a fost estimata initial la 99,4 milioane lei, fara TVA, iar autoritatea contractanta a primit trei oferte pentru realizarea lucrarilor. Romstrade, inregistrata in comuna Adunatii Copaceni din judetul Giurgiu, este parte a unui grup controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care mai include companiile Blue Air, Direct Aero Services, Blue Aero si La Mosie.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.