Podul de la Brăila nu va fi deschis. CNAIR va despăgubi constructorul

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu va fi deschis circulației, până la 31 decembrie, iar în ciuda faptului că termenul de finalizare prevăzut în contract a fost depășit, cu un an, asocierea de constructori WeBuild (fosta Astaldi) – IHI Infrastructure a obținut în instanță, la Curtea de Apel București, o extensie de 193 de zile la execuția lucrărilor și despăgubiri de la CNAIR în valoare de aproximativ 29 de milioane de euro „reprezentând valoarea pierderilor şi a profitului nerealizat”.

Amintim că licitațiile pentru lucrările de relocare a utilităților au fost lansate abia după semnarea contractului, iar unele au fost anulate și reluate, astfel că șantierul a fost pornit, practic, cu o întârziere de peste 2 ani, care nu i se poate imputa constructorului.

Însă reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere învinovățește antreprenorul.

Comunicatul CNAIR, transmis în 21 noiembrie:

„Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori că, până la finalul acestui an, se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea.

Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021.

Precizăm că, în acest moment, nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.

Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură, la sfârșitul anului 2022.

Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WeBuild S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract.

CNAIR așteaptă motivarea instanței, pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.

Situația litigiilor dintre CNAIR și WeBuild S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea: un număr total de 21 de dosare; 9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR (5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv); 1 dosar pierdut definitiv de CNAIR; în celelalte 11 dosare, instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.

Informații suplimentare:

Valoarea contractului: 2,375 miliarde de lei, cu TVA;

Lungime pod suspendat: 1.974,30 m;

Lungime drum principal Brăila-Jijila: 19,095 km;

Lungime drum de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin: 4,328 km;

Data semnării contractului: 19.01.2018;

Termen contractual finalizare: 2021”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.