Portul Constanta, al doilea din UE

 

Portul Constanta va deveni cel de-al doilea ca marime din Uniunea Europeana, toate investitiile in domeniu avand ca obiectiv trecerea traficului de pe caile rutiere si feroviare pe caile navigabile, a anuntat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, marti, la Tulcea. Ea a amintit ca Romania este, alaturi de Austria, coordonatoare a Strategiei Dunarii, la nivel European.

 

“Avem o lista foarte generoasa de proiecte extrem de importante pentru ceea ce inseamna dezvoltarea Dunarii in perioada urmatoare. Toate investitiile au drept obiectiv trecerea traficului de pe caile rutiere si feroviare pe caile navigabile, iar, in final, Constanta sa devina cel de-al doilea port ca marime din Uniunea Europeana”, a precizat Anca Boagiu. Ministrul Transporturilor a amintit ca valoarea proiectelor care s-au derulat in ultimii ani pe raza judetului Tulcea in domeniul transporturilor se cifreaza la 240 de milioane de euro, suma de care judetul a beneficiat direct. “Pe langa aceste proiecte, mai avem doua mari: unul este o concesiune care are in vederea realizarea portului Marina, proiect in valoare de 415 milioane de euro, iar al doilea este proiectul ce vizeaza gestionarea deseurilor, in valoare de 465 de milioane de euro”, a mentionat Boagiu.

Printre proiectele in derulare se numara consolidarea malurilor Dunarii, la Isaccea, modernizarea infrastructurii din Portul Tulcea, precum si studii de fezabilitate in vederea realizarii unor sisteme de informare si management al traficului pe sectorul romanesc al fluviului. “Infiintarea punctului de trecere Ro-Ro la Isaccea este in analiza la ministerul nostru, iar in ceea ce priveste preluare in administrare a falezei orasului de catre Primaria municipiului Tulcea de la Administratia Porturilor Dunarii Maritime din Galati, la nivelul ministerului s-a declansat procedura astfel incat solicitarea Primariei Tulcea sa fie satisfacuta”, a precizat ministrul Transporturilor.

Boagiu a amintit si despre restructurarea celor trei societati CFR, ca urmare a acumularii de arierate in valoare echivalenta cu 1% din PIB-ul Romaniei, ea precizand ca exista perspective de privatizare pentru CFR Marfa. “Acum sunt in proces de restructurare toate cele trei societati, cu perspective de privatizare pentru CFR Marfa. In prima etapa vom vinde doar un pachet minoritar de actiuni, celelalte doua urmand sa fie restructurate. Mai avem, in cadrul acestui proiect de redresare a caii ferate, o initiativa de a valorifica tot ce inseamna active la nivelul societatilor de cale ferata, astfel incat ele sa nu mai fie societati imobiliare, iar ceea ce inseamna active sa fie valorificat chiar in parteneriat public-privat, in baza unei legi noi in Romania, astfel incat banii castigati acolo sa vina in modernizarea infrastructurii din Romania. (…) Dupa ce vom finaliza restructurarea din acest moment, putem vorbi si despre dezvoltari ulterioare. Deocamdata trebuie sa inchidem robinetul banilor irositi”, a conchis Anca Boagiu.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.