Programul Air France KLM pentru vara 2011

 

In cursul acestei veri, oferta Air France va inregistra o crestere de 6,1% fata de vara anului 2010 in ceea ce priveste numarul de locuri-kilometri oferit (Available Seat Kilometres), revenind astfel la nivelul verii 2008. Pentru zborurile lungi, cresterea de capacitate este de 7,6%, jumatate fiind obtinuta datorita productivitatii generate de cresterea dimensiunii medii a aeronavelor, se arata intr-un comunicat al companiei.

 

Desi PIB-ul mondial a depasit nivelurile inregistrate inainte de instalarea crizei, PIB-ul zonei euro continua sa fie sub nivelul anterior crizei, astfel incat cresterea capacitatii pentru zborurile medii este mai moderata (pana la 1,8%). Este, totusi, suficienta pentru a atinge cresterea scontata pentru traficul de legatura catre zborurile lungi, se precizeaza in documentul remis redactiei.

Cat priveste flota, politica de rationalizare a acesteia, initiata in cursul iernii 2009 cu punerea in functiune a aeronavei A380 pe rutele New York, Johannesburg si Tokyo, va continua cu introducerea aeronavei A380 pe rutele Montreal si Washington, adica 6 aeronave de acest tip vor fi puse la dispozitie pana la sfarsitul sezonului de vara.

In vederea alinierii capacitatii sale la cererea din clasa Voyageur si urmarind in acelasi timp o reducere a cheltuielilor cu carburantii pentru zborurile lungi, Air France a proiectat o noua versiune a B777-200 prevazuta cu 309 locuri (dintre care 250 in cabina Voyageur), care inlocuieste versiunea B777-200 cu 247 locuri (dintre care 170 in clasa Voyageur). In vara anului 2011, 11 aeronave cu aceasta noua configurare a cabinei vor fi alocate treptat in special pe rutele Guangzhou, Bangkok, Phnom Penh, Osaka, Santiago si Lima.

Programul de transformare a cabinelor pentru zborurile medii, caracterizat printre altele prin introducerea unui nou loc mai confortabil care corespunde mai bine asteptarilor clientilor, va fi finalizat in cursul verii anului 2011.

 

Programul zborurilor lungi

In America de Nord, cresterea capacitatii este de 6,6%. Air France va lansa o noua destinatie, Orlando, cu 3 zboruri saptamanale incepand din 7 iunie. Totodata, compania va mari numarul zborurilor catre Atlanta, adaugand un zbor zilnic operat cu aeronave proprii: nodul aerian principal al partenerului Delta este acum deservit de 4 zboruri zilnice din Paris, incluzand 2 zboruri operate de Air France.

De asemenea, va creste numarul zborurilor in regim „code-share” cu Delta, prin adaugarea unui zbor zilnic catre Boston (al treilea zbor zilnic) si New York JFK (al saptelea zbor zilnic) operat de Delta.

Air France va continua sa isi rationalizeze capacitatea prin punerea in functiune a aeronavei A380 pe rutele Montreal, care va reduce astfel zborurile saptamanale de la 28 la 20 incepand cu 22 aprilie si Washington, care va reduce zborurile saptamanale de la 21 la 14 incepand cu 06 iunie.

Pentru America Latina cresterea capacitatii este de 13,5%.

In continuarea programului de iarna, se mentin cele doua zboruri zilnice catre Rio de Janeiro si Sao Paulo.

Din 21 iunie va fi introdus un nou zbor catre Lima, cu aeronava B777-200, cu o frecventa de 5 zboruri saptamanale.

Va creste si numarul zborurilor catre Santiago, prin adaugarea unui nou zbor saptamanal, cu aeronava B777-200.

In Asia, cresterea capacitatii atinge 10,1%.

Alaturi de zborul direct catre Vietnam si introducerea in cursul iernii anterioare a unui zbor saptamanal catre Bangalore, Air France lanseaza un zbor catre Phnom Penh, prin Bangkok, de trei ori pe saptamana.

In Africa, Air France ofera o crestere de 4% a capacitatii.

Avand in vedere evenimentele recente din Mauritania, zborul catre Nouakchott a fost adaptat prin inlocuirea celor 5 zboruri saptamanale operate cu A319 Dedicate cu 3 zboruri cu aeronava A330. Aceasta modificare structurala pe ruta Nouakchott este insotita de o crestere a numarului de zboruri cu destinatia Conakry (7 zboruri saptamanale dintre care 3 prin Nouakchott).

“Trebuie remarcat faptul ca Air France isi concentreaza dezvoltarea pe partea de vest a continentului, in special prin lansarea zborurilor catre Freetown cu A330 (2 zboruri saptamanale) si Monrovia prin Conakry (2 zboruri saptamanale)”, se mai arata in comunicat.

Air France introduce si o destinatie noua, Bata – sub rezerva obtinerii drepturilor de trafic – (de doua ori pe saptamana cu A319 Dedicate) prin Malabo (cu un zbor pe zi).

Air France introduce, de asemenea, un zbor catre Tripoli, cu o frecventa de 5 ori pe saptamana si cu aeronave A320.

In fine, zborul catre Bangui va fi operat o data pe saptamana in loc de doua ori.

In Orientul Mijlociu, cresterea capacitatii este de 6,8%. Se mentine zborul catre Riyadh si Jeddah initiat iarna trecuta in colaborare cu Saudi Arabian Airlines (SV): Air France continua sa opereze 7 zboruri saptamanale catre aceste destinatii, dintre care 3 sunt deservite de aeronave proprii si 4 in regim „code-share” cu SV.

In regiunea Caraibe-Oceanul Indian, Air France creste (4,8%) si isi amelioreaza oferta globala.

Air France a adaugat un zbor saptamanal catre Antananarivo.

Pentru ruta Réunion, Air France introduce un zbor de noapte zilnic pe durata verii, precum si pana la 3 zboruri saptamanale pentru a acoperi cererea de trafic de varf din timpul verii.

In ceea ce priveste zborurile catre Mauritius, un zbor de zi este inlocuit de unul de noapte, cu o frecventa de 4 ori pe saptamana.

Pentru zborurile catre Pointe-à-Pitre si Fort-de-France din varful sezonului de vara, Air France introduce inca un zbor saptamanal, rezultand 2 zboruri pe zi catre aceste destinatii.

 

Programul zborurilor medii international

Pentru rutele medii, cresterea este centrata pe fluxurile de trafic CDG-Europa.

Zborul catre Köln a fost introdus in ianuarie.

In cursul acestei veri, Air France va introduce un nou zbor catre Billund, cu o frecventa de 3 ori pe zi.

Air France introduce, de asemenea, un zbor zilnic catre Moscova si Bilbao (5 zboruri zilnice in loc de 4).

Si numarul zborurilor catre Yerevan creste, prin introducerea inca unui zbor saptamanal, oferta pentru aceasta destinatie ajungand astfel la 4 zboruri pe saptamana.

Numarul zborurilor catre Dublin este redus de la 7 la 6 zboruri pe saptamana.

Zborul cu plecare din Strasburg catre Copenhaga este suspendat.

Pe rutele dintre Franta si Olanda vor fi introduse zboruri zilnice din Nantes si Marsilia cu destinatia Amsterdam, in timp ce un zbor zilnic pe ruta Nisa – Amsterdam este suspendat.

 

Reteaua interna

In plus fata de ajustarile operate in cursul iernii care au permis operarea rutei Nantes de pe aeroportul Orly cu 4 zboruri zilnice, tendinta este de a reduce zborurile cu plecare din Orly. Prin urmare, Air France mentine 2 din cele 4 zboruri zilnice catre Annecy si suspenda unul din zborurile sale zilnice pe rutele Marsilia, Toulouse si Nisa.

Zborul cu plecare din Lyon catre Le Havre este suspendat.

Se reintroduce zborul cu plecare din Bordeaux catre Lille, oferind astfel 4 in loc de 3 zboruri zilnice.

Air France precizeaza in comunicat ca toate modificarile capacitatii sunt calculate pornind de la o referinta care tine cont de inchiderea spatiului aerian (din cauza vulcanului). (M.S.)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.