Proiect de lege pentru finanţarea cu peste 30 de miliarde de lei a Autostrăzii Ploieşti-Paşcani

Guvernul a adoptat în ședința din 4 aprilie, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi a Ministerului Finanţelor (MF), proiectul de lege privind aprobarea contractului de finanţare pentru Autostrada Ploieşti-Paşcani. Proiectul legislativ a fost transmis Parlamentului, spre dezbatere și aprbare.

Valoarea totală aprobată este de 30,67 miliarde de lei (TVA inclus). Obiectivul de infrastructură beneficiază de fonduri alocate de la bugetul de stat din anul 2021. Valoarea totală alocată Proiectului prin PNRR este de aproximativ 1,95 miliarde de euro (reprezentând aproximativ 9,59 miliarde de lei). 

Pentru facilitarea implementării, Autostrada Ploieşti-Paşcani a fost divizată în 4 secţiuni, astfel: Ploieşti-Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău-Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani-Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău-Paşcani, cu o lungime de 77,39 km, potrivit MTI.

Precizările MTI:

„Se estimează că obiectivul de infrastructură în lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de 48 de luni de la data semnării Contractului de finanţare. Conform prevederilor Contractului, împrumutul poate fi tras în maximum 20 tranşe, valoarea minimă a unei tranşe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al realizării obiectivului de infrastructură. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA şi cele privind exproprierile.

Realizarea acestui obiectiv de infrastructură va asigura îndeplinirea principalelor obiective prevăzute în cadrul Planului National de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare şi siguranţă rutieră / Investiţia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe reţeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului şi siguranţa rutieră. De asemenea, investiţia va conduce la realizarea obiectivelor asumate prin Regulamentul 1315/2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea reţelei transeuropene de transport şi prin realizarea unei infrastructuri noi, necesară pentru asigurarea protecţiei mediului, reducerii emisiilor de carbon, siguranţei şi eficienţei serviciilor de transport.

Termenii financiari aferenţi împrumutului, respectiv maturitatea, modalitatea de rambursare, tipul de dobândă (fixă sau variabilă), frecvenţa şi termenele de plată a serviciului datoriei publice vor fi stabilite pentru fiecare tranşă în parte cu ocazia tragerii, cu luarea în considerare a termenilor şi condiţiilor standard ale BEI, aşa cum sunt prevăzute în Contractul de finanţare, respectiv: maturitatea de până la 25 ani de la data tragerii, pentru fiecare tranşă în parte, pentru opţiunea de rambursare în mai multe rate şi de până la 16 ani de la data tragerii tranşei, pentru opţiunea de rambursare într-o singură tranşă.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.