RATP se retrage de pe cursele regulate din afara Ploiestiului

 

Conflictul dintre transportatorii de persoane din Municipiul Ploiesti si Primaria Ploiesti s-a stins, vineri, in urma unei sedinte la sediul Prefecturii Prahova, in cadrul careia prefectul Adrian Dobre i-a invitat pe reprezentantii Asociatiei Transportatorilor Rutieri Muntenia Trans (ATPR Muntenia Trans) si pe cei ai COTAR.

 

Partile au convenit, potrivit procesului-verbal dat pubicitatii, luni, de Federatia Operatorilor de Transport din Romania (FOR.), retragerea RATP de pe cursele regulate din afara razei teritoriale a Ploiestiului, pana la limita orasului, din momentul in care Consiliul Judetean va incheia contractele in urma licitatiilor ce vor avea loc. De asemenea, Primaria municipiului Ploiesti se obliga sa supuna aprobarii, in sedinta din 28 iunie a Consiliului Local, doua proiecte de hotarare: unul care sa inlesneasca desfiintarea transporturilor ilicite cu autoturismul (piraterie), iar celalalt privind modificarea HCL nr. 131/2011 referitoare la Scolile de Soferi.

Primaria impreuna cu transportatorii se obliga sa solicite oficial un punct de vedere catre Ministerul de Interne si catre Ministerul de Finante in privinta legalitatii perceperii de catre SPFL de impozite transportatorilor, in conditiile Legii nr. 92/2007 si a Normelor de aplicare a Codului Fiscal.

Partile s-au angajat sa organizeze, in urmatoarea perioada de lucru, sedinte comune in care sa convina la:

  • posibilitatea modificarii caietelor de sarcini privind traseele pentru cursele de calatori;
  • stabilirea de noi statii si trasee pentru conventiile in municipiul Ploiesti care deservesc salariatii Parcurilor Industriale;
  • transportatorii se obliga sa semneze un Protocol cu Primaria Ploiesti, prin care firmele sa fie obligate la monitorizarea statiilor pe traseele de conventii si curse regulate, urmand ca intr-o discutie viitoare sa se stabileasca sanctiunea si cuantumurile pentru nerespectarea lor;
  • PMP se obliga prin acest Protocol sa notifice transportatorii de initierea unor proiecte de hotarari care ii privesc direct (referitoare la transport si infrastructura.

Augustin Hagiu, presedinte FORT, a acuzat saptamana trecuta ca Asociatiile de Dezvoltare Intercomunitara (ADI), infiintate de primariile unor municipii, in colaborare – pe criterii politice – cu primariile unor localitati limitrofe, confisca afacerile companiilor private de transport, pentru care operatorii s-au zbatut in ultimii 20 de ani. “ADI incalca regulamentele europene si toata legislatia nationala din domeniul transporturilor, pe considerentul ca, dupa ce s-a vandut aproape tot in Romania, a venit timpul acapararii afacerilor desfasurate de companiile private – piata operatorilor de transport formata in ultimii 20 de ani. Actiunile abuzive ADI au inceput odata cu aparitia Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007. Astfel, ADI din mai multe zone din tara au incercat prin diverse metode ca traseele judetene obtinute prin licitatii si investitii de milioane de euro de catre operatorii de transport pe curse regulate judetene sa fie trecute in propriul portofoliu. In acest mod, s-a incalcat regulamentul european care prevede ca aceste asociatii de dezvoltare nu isi pot atribui direct trasee, fiind nevoite sa participe la licitatie si sa respecte aceleasi conditii ca orice alta societate comerciala”, a reclamat presedintele FORT.

Hagiu a explicat ca regulamentul european face departajare clara intre serviciul de transport public si serviciul public de transport: “Diferenta este ca primul se efectueaza fara subventie, in timp ce al doilea primeste subventie”. El a dat ca exemplu de “abuz” actiunea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, care, fara a detine licenta de operare pe anumite trasee judetene, le efectueaza “fara nicio jena”, incalcand toate actele normative din domeniu si “sfidand munca si investitiile operatorilor private”. “Astfel, s-a ajuns in situatia in care regia autonoma de transport public Ploiesti sa efectueze curse regulate subventionate din bani publici, pe trasee judetene formate de operatorii de transport in ultimii 15 ani doar din investitii proprii, fara niciun ajutor. Ne intrebam in ce tara civilizata o comunitate locala poate permite ca servicii publice desfasurate in cele mai bune conditii de societati comerciale sa fie inlocuite de servicii subventionate si niciodata rentabile, asigurate de regii autonome in permanenta subventionate si pe pierdere in bilantul contabil. De ce accepta cetatenii localitatilor ca, pe banii lor, tocati marunt de primarii, sa se ingrase firmele potentatilor locali care capuseaza regiile autonome prin metode deja cunoscute? Federatia Operatorilor Romani de Transport acuza modul in care Primaria Ploiesti intelege sa trateze atat cetatenii, cat si companiile private, ce platesc ani de zile sume uriase la bugetul local”, a conchis Augustin Hagiu.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.