Romania – campioana la numarul controlorilor, fruntasa la haos

 

Romania isi incalca an de an angajamentele fata de Uniunea Europeana in privinta mentinerii drumurilor europene la un nivel tehnic corespunzator in conditii optime, arata, intr-un comunicat de presa, Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), care catalogheaza Romania drept lumea a treia a infrastructurii rutiere.

 

Potrivit FORT, Romania incalca prevederile tratatului de aderare in ceea ce priveste conditia prevazuta in anexa VII care stipuleaza ca: “incepand de la data aderarii, nu mai poate fi impusa nici o restrictie privind utilizarea de catre vehiculele care respecta cerintele Directivei 96/53/CE a principalelor rute de tranzit prevazute la anexa 5 la Acordul privind transporturile incheiat intre CE si Romania si in anexa I la Decizia nr. 1692/96/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 23 iulie 1996 privind liniile directoare pentru dezvoltarea retelei de transport transeuropene… Romania adera la calendarul prevazut de tabelul de mai jos in vederea reabilitarii retelei sale de drumuri secundare prevazute de harta de mai jos. Orice investitii in infrastructura care implica utilizarea de fonduri din bugetul Comunitatii urmaresc sa asigure ca arterele sunt construite sau reabilitate pentru a suporta o incarcatura cu masa de 11,5 tone pe axa. Corespunzator realizarii reabilitarii, va avea loc o deschidere treptata a retelei romanesti de drumuri secundare pentru vehiculele aflate in trafic international care respecta valorile limita ale directivei. In scopul incarcarii si descarcarii, in cazurile in care este posibil din punct de vedere tehnic, utilizarea sectiunilor reabilitate ale retelei de drumuri secundare este permisa pe parcursul intregii perioade de tranzitie.”

FORT acuza Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei ca au uitat complet de drumurile nationale si europene ce traverseaza tara noastra, limitandu-se ca, in cazul unor infrastructuri ce trebuie reabilitate, sa monteze indicatoare de restrictii, fara insa a demara si lucrari de reparatii. Un astfel de exemplu este drumul european E574 (DN11) ce face legatura intre Moldova si Transilvania, neputand fi insa utilizat de transporturile comerciale, din cauza podului de la Oituz aflat in asa-zisa reabilitare de 3 ani, toate camioanele romanesti sau straine ce doresc sa incarce sau sa descarce in zona Bacau, Piatra Neamt, Iasi, Onesti sunt obligate sa faca ocoliri de sute de kilometri, doar pentru ca pe nimeni din guvern sau din parlament nu il preocupa aceasta problema.

„Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi din Romania a gasit solutia in cazul acestui drum european si impreuna cu politia rutiera pandesc la capatul podului autovehicule comerciale ce incearca sa tranziteze zona, fie amendandu-le pe acestea cu zeci de mii de lei, fie acceptand mici atentii pentru traversarea podului. Zilnic, primim sesizari de la operatorii de transport legate de abuzurile comise de autoritatile de control ale Ministerului Transporturilor, insa nimeni nu face nimic“, arata FORT, care exemplifica prin imagini modul in care circula protejatii sistemului pe drumurile nationale si europene.

„In timp ce unii sunt amendati pentru ca incearca sa traverseze un drum european pentru a carui utilizare platesc taxe duble fata de vecinii bulgari (vinieta), altii, sub protectia autoritatilor, sfideaza orice regula, fara a primi nici macar avertisment.

 

Si RAR va opri în trafic

Ultima ora: Ordonanta pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier (OG 5/2011) a trecut de Senatul Romaniei cu aviz favorabil, iar mult trambitatul control unic promis de ministrul Anca Boagiu a fost facut terci, deoarece OG5 modifica legea transporturilor dand atributii de control, prin modificarea articolului 56, inclusiv Registrului Auto Roman, mai arata FORT.

Suntem astfel in situatia in care in privinta greutatii, dar si a tuturor celorlalte abateri prevazute de legea transporturilor, in loc sa avem o singura entitate de control, avem 4 autoritati (ARR, CNADNR, RAR si Politia Rutiera), care \”controleaza\” acelasi lucru.

Radu BORCESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.