Staţia de metrou „Tudor Arghezi”, deschisă cu parcarea de 350 locuri

Staţia de metrou „Tudor Arghezi” și parcarea de tip park&ride, nou-construite pe Şoseaua Berceni din București, au fost date în folosinţă, pe 15 noiembrie.

Recepţia noii staţii de metrou a fost realizată încă din luna martie a acestui an, conform Primăriei Sectorului 4, după ce Metrorex a derulat mai multe probe tehnice, din noiembrie 2022. Circulaţia trenurilor de metrou se face în sistem pendulă de la staţia „Tudor Arghezi” la staţia Berceni, iar preluarea fluxului de călători se face apoi în lung, până la staţia Pipera. Garniturile se succed la 8 minute, într-o primă fază, apoi timpul se reduce la 4 minute. Metrorex promite să realizeze, până la sfârşitul acestui an, sistemul de semnalizare şi automatizare, astfel încât, circulaţia să se desfăşoare în lung de la staţia Pipera până la staţia „Tudor Arghezi”.

Realizară pe o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi, staţia de metrou „Tudor Arghezi” a costat 50 de milioane de euro, cu finanțare din fonduri europene nerambursabile.

Cât privește parcarea de tip park&ride, aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât şi pentru persoane cu dizabilităţi. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu, precum şi funcţionării instalaţiilor de automatizare.

Conform informațiilor administrației locale, tariful pentru parcare este de 3 lei în intervalul orar 07:00-19:00 și de 3 lei/oră în afara acestui interval.

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: „Invit bucureștenii și nu numai să folosească această facilitate de transport ecologică și nepoluantă și să străbată orașul, de la un capăt la altul, în cel mai scurt timp posibil. Astfel, cel puțin 350 de mașini nu vor mai intra în Sectorul 4, ci vor rămâne în parcarea de tip park&ride pe care am amenajat-o pe Șoseaua Berceni, vizavi de noua stație de metrou, pentru ca noi toți să avem parte de un aer mai curat.”

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.