Tahograf manipulat în Germania – șofer 12 ore non-stop pe drum

    Un comunicat publicat pe site-ul TISPOL (Rețeaua Europeană de Poliție Rutieră), la sfârșitul lunii septembrie, aduce în prim plan un caz prezentat de poliția germană de la Offenburg, care a identificat, pe autostrada A5, un camion care rula pe serpentine încărcat cu mărfuri ADR, în condițiile în care aparatul tahograf fusese manipulat. Potrivit TISPOL, deși autovehiculul fusese oprit în timpul deplasării, șoferul figura ca fiind în pauză de 4 ore.

    Sursa foto: TISPOL

    În consecință, șoferul se afla de mai mult de 12 ore la volan, fiind, în mod evident, obosit. Din cauza suspiciunii unei manipulări tehnice a aparatului tahograf, ofițerii de poliție au escortat camionul într-un atelier service, unde au fost identificate echipamente suplimentare destinate manipulării timpului de conducere.

    Două cutii negre au fost găsite în tabloul de bord, iar, pentru a activa manipularea tahografului, șoferul trebuia să apese pedalele de frână și de accelerație într-o anumită combinație. Astfel, aparatul tahograf înregistra pauză, până la următoarea oprire.

    Sursa foto: TISPOL

    TISPOL subliniază că, în Germania, companiile suspectate de manipularea tahografului trebuie să plătească amenzi de până la 20.000 de euro, pentru fiecare caz în parte. Amenzii i se adaugă și costul pe care service-ul îl impune pentru remedierea problemei camionului.

    În comunicatul TISPOL se arată că Uniunea Europeană a stabilit un cadru de reguli sociale pentru bunuri și pasageri, cu trei obiective complementare. Acelea de asigurare a unei protecții sociale adecvate a lucrătorilor din transportul rutier, de garantare a unei concurențe loiale între operatorii din piață, precum și pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, prin evidențierea riscurilor de oboseală la volan.

    „În fiecare zi, ofițerii de poliție special instruiți pot găsi echipamente tehnice ilegale, instalate în camioane și autocare, pentru a manipula aparatele tahograf, pentru a ascunde timpul de conducere”, se apreciază în comunicatul citat.

    Grupul de lucru „TISPOL/ECR Tacho Web Working Group” se concentrează asupra acestui tip de manipulări, elaborând strategii pentru a reduce frauda în domeniu. Manipularea tahografului digital a reprezentat una dintre temele abordate cu ocazia seminarului „TISPOL – Poliția Rutieră” desfășurat în luna august, în Germania.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.