Terminal gigant la Dornești, pentru transbordarea produselor agricole

Cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa a fost finalizat de Grampet Group la frontiera cu Ucraina, după o investiție de 10 milioane de euro.

Situat la Dornești (județul Suceava), la frontiera cu Ucraina, noul complex dedicat transbordării produselor agricole marchează un nou capitol în eforturile grupului de companii Grampet de a moderniza și eficientiza infrastructura feroviară din regiune și de a sprijini reconstrucția Ucrainei. 

Gruia Stoica, președintele Grampet Group: România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanșarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanțial la fluidizarea traficului și reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relația cu Ucraina. Noul complex de la Dornești va permite transportul a 240.000 de tone de cereale și produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța. Această investiție de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România și de a ne conecta la regiune. Este o realizare remarcabilă pentru Grampet, dar și pentru România, și dorim să mulțumim partenerilor noștri ucraineni și tuturor celor care au fost implicați în finalizarea proiectului.

500 de tone de marfă/oră – capacitatea maximă de încărcare/descărcare la Dornești

Terminalul de la Dornești, primul operat de Grup Feroviar Român și al cincilea de GRAMPET Group, este proiectat să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an. 

Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor (128 m lungime) și una de descărcare (120 m lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a 8 vagoane. Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate și la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră. 

Soluțiile tehnologice moderne și abordările inovatoare fac posibilă furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrică per tonă de produs transbordat. Toate procesele tehnologice sunt automatizate și coordonate de echipe dedicate de specialiști. În plus, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu și rapid pentru cerealele și produsele agricole provenite din Ucraina și destinate exportului prin portul Constanța.

Cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa va fi inaugurat imedit după finalizarea perioadei de testare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.