Tronsonul Cernavoda-Medgidia, gata intr-un an

 

Construirea celor 20,5 km de autostrada intre Cernavoda-Medgidia va dura un an, dupa ce ce saptamana viitoare va fi definitivat procesul de evaluare a ofertelor depuse la licitatie, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. Ea a verificat, vineri, stadiul lucrarilor facute pe centura Constantei si s-a declarat multumita ca acestea se mentin in grafic, ceea ce ar insemna ca pana la sfarsitul anului viitor se va circula snur pe toata autostrada Bucuresti – Constanta.

 

Pentru executia tronsonului Cernavoda-Medgidia, CNADNR a primit 8 oferte din partea unor firme si asocieri de constructori, dupa ce contractul cu firma franceza Colas a fost reziliat in primavara, din cauza nefinalizarii proiectarii a 14 km. \”Vor fi trei luni de proiectare si o perioada de executie de 12 luni. Deci ar trebui ca anul viitor, la sfarsit, sa putem discuta si despre acest tronson\”, a declarat Anca Boagiu. Ea s-a declarat multumita de costul lucrarilor. \”Noi am introdus standardele de cost, cu clauze foarte clare in ceea ce priveste intarzierile la contracte, deci, in acest moment, in ceea ce priveste aceasta lucrare, nu avem mari plangeri. Este in grafic si se mentine in parametrii initiali. As spune chiar putin mai mult: stiind care era cea mai mare oferta depusa pe Cernavoda – Medgidia, nu stiu care este acum cea castigatoare, dar cu siguranta este mult, mult mai ieftina decat contractul pe care noi l-am reziliat, date fiind exigentele nejustificate ale constructorului\”, a precizat ministrul Transporturilor.

 

Din septembrie, Centura Constantei la 4 benzi

Anca Boagiu a laudat apoi echipele de muncitori care au lucrat la Centura Constantei, pe care se circula din iulie pe cate o banda pe sens, iar de la sfarsitul acestei luni urmeaza sa se ruleze pe doua benzi. \”Faptul ca astazi, deja, din Constanta o buna parte din trafic s-a mutat pe centura si ca pe 30 septembrie cei 21 de km vor fi finalizati la patru benzi, demonstreaza ca daca vrei cu adevarat, se poate, si ca nu este cazul sa criticam tot timpul. Putem sa si laudam, iar echipa de aici merita. (…) Ceea ce vedem ne da deocamdata linistea ca lucrarile vor fi in grafic, iar anul viitor vom putea sa circulam pe autostrada catre mare. Chiar daca inceputul a fost destul de dificil si parea o misiune de neindeplinit. Atat timp cat suntem in grafic, chiar nu am de ce sa fiu nemultumita. (…) Se demonstreaza ca si in Romania exista constructori buni, care, daca vor sa-si faca treaba, si-o fac\”, a mai spus ministrul.

Autostrada Bucuresti-Constanta are 7 tronsoane: Bucuresti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Fetesti, Fetesti-Cernavoda, Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta. Constructorii sectiunii de autostrada Medgidia-Constanta, cu o lungime de 30,82 Km, sunt companiile Astaldi Spa (Italia) si Max Boegl (Germania). Valoarea contractului este de 596 de milioane de lei, fara TVA, din care contributia Bancii Europene pentru este de 315 milioane lei, a Guvernului Romaniei, de 143 milioane lei si a Comisiei Europene, prin fondul de coeziune, de 137 milioane lei.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.