Ultimul act aditional la Pasajul Basarab. Lucrarea va fi gata in martie 2011

 

Primarul general Sorin Oprescu a anuntat ca va incheia un ultim act aditional la contractul Pasajului rutier suprateran Basarab, cu prelungirea termenului de executie a lucrarii si ultimele modificari ale proiectului, respectiv la linia de tramvai si linia de rulare. Dupa finalizarea “partii de formalistica” va fi terminat podul hobanat: se vor intinde hobanele (stalpi de sustinere) si va incepe reglarea lor, se vor aseza predalele pe el, adica exact baza pe care se trage asfaltul si se monteaza linia de tramvai.

\”S-au mai facut o serie de modificari tehnice, pentru ca nu erau prevazute lifturi si trotuarul rulant, dar lucrarile la Pasajul rutier Basarab sunt in grafic. Podul ar putea fi deschis circulatiei in luna martie anul viitor\”, a precizat Oprescu miercuri, la inspectia pe santier.

Cat despre statia de tramvai de pe podul hobanat, edilul-sef a spus ca s-a inteles cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, sa monteze din statia care va da spre peronul Garii de Nord un trotuar rulant, care va avea conexiune directa cu metroul.

Reamintim ca, in aceasta vara, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat scumpirea cu 108 milioane de euro a Pasajului rutier denivelat Basarab. Potrivit sefului Directiei Transporturi din PMB, Madalin Dumitru, suplimentarea lucrarilor a avut in vedere schimbarea proiectului initial de realizare a podului hobanat, devierile suplimentare ale retelelor de utilitati publice “din cauza neconcordantelor dintre planurile de situatii si realitatea din teren”, finalizarea exproprierilor, precum si schimbarea statiei de la Podul Basarab si realizarea trotuarului rulant amplasat in interiorul incintei cailor ferate. Finantarea s-a asigurat din bugetul Primariei Capitalei.

 

Un vis vechi de 10 ani

Cea mai spectaculoasa lucrare urbana din Romania la capitolul infrastructura, Pasajul Basarab a fost visul lui Traian Basescu de pe vremea cand era primar general al Capitalei. Dupa alegerea sa in functia de sef al statului, Basescu a lasat municipalitatii, in 2004, un proiect pentru care obtinuse finantare de la Banca Europeana de Investitii, dar care fusese blocat de consilierii generali timp de patru ani. Intre timp, finantarea a fost pierduta, iar lucrarile au inceput in toamna lui 2006, cand Basescu a fost chemat sa puna prima mistrie de ciment la piciorul podului. Investitia a suferit, insa, modificari de proiect si scumpiri in contract chiar de la debutul lucrarilor, prima fiind operata in primavara lui 2007, dupa ce constructorii au constatat, in timpul executiei lucrarilor, ca este necesara realizarea unor operatiuni suplimentare. Anul acesta, valoarea devizului general s-a actualizat, astfel ca lucrarile suplimentare au ajuns la pretul de 456.722.922 lei (aproximativ 108 milioane de euro). Valoarea totala finala a Pasajului Basarab a atins 1.225.308.034 lei (inclusiv TVA).

Pasajul va face legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor) si, respectiv, Soseaua Grozavesti, intregind inelul principal de circulatie al Bucurestiului in partea de Nord-Vest. Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole – raul Dambovita, peste podul existent si calea ferata, in zona Garii de Nord. Viaductul principal are o lungime totala de 1.450 de metri (din care 117 m podul peste raul Dambovita si 340 m pasajul peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1.126 m si rampe de acces de 1.250 de metri.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.