Orbit de campanie, Oprescu vede pasajul dintre Colentina si Pantelimon gata in 3 luni

Primarul general Sorin Oprescu a anuntat, sambata, ca pasajul suprateran D-na Ghica-B-dul Chisinau – care face legatura intre cartierele Colentina si Pantelimon – va fi gata in 3 luni, dupa ce lucrarile incepute in 2006 “au stat aproape 4 ani in procese juridice” si s-au reluat in martie anul acesta, cu alt constructor si la alt pret. Daca nu ar fi campanie electorala, edilul Capitalei nu s-ar aventura in astfel de promisiuni, desi pana acum a dovedit din plin ca nu este expert la respectarea termenelor. Mai realist, seful Directiei Infrastructura din Primaria Capitalei, Madalin Dumitru, a explicat ca lucrarea a reinceput  de la stadiul de 30% si este executata 65% in prezent.

“In trei luni de zile, pasajul suprateran peste calea ferata va fi gata. El face legatura intre D-na Ghica si Sos. Pantelimon, si in felul acesta toti cei care vin din sudul Bucurestiului nu mai traverseaza orasul si pot iesi direct pe autostrada A3. Asa se prefigureaza amenajarea inelului median”, a declarat Sorin Oprescu, in inspectie pe santier.

Lucrarile incepute in anul 2006 au ca scop decongestionarea traficului intre cartierele Balta Alba – Pantelimon si Colentina – Doamna Ghica – Soseua Petricani si va facilita accesul catre zona de sud si viitoarea autostrada A3, dupa finalizarea si darea in folosinta a acesteia.

“Este un mare avantaj, pentru ca ajuta la decongestionarea traficului de pe inelul principal. In momentul de fata, ca sa ajungi pe Doamna Ghica si apoi pe soseaua Pantelimon trebuie sa treci prin Mihai Bravu. Acest pasaj scurteaza traseul. In primul rand, este o facilitate pentru locuitorii din zona riverana si, in al doilea rand, pentru ca soferii aflati in tranzit nu mai sunt obligati sa treaca prin inelul central care este foarte aglomerat. Termenul de finalizare a lucrarilor este 15 august”, a precizat Viorel Giura, proiectantul lucrarilor.

Pasaj de aproape 2 km

Pasajul suprateran va avea 4 benzi de circulatie, cate doua pe fiecare sens, lungimea totala de aproximativ 1,8 km si o latime intre 21 si 70 de metri. Lucrarile presupun si echiparea si dotarea cu retele edilitare, semnalizare rutiera, amenajarea trotuarelor si a spatiilor verzi, iluminat public si amenajarea de locuri de parcare.

In afara pasajului propriu-zis, lucrarile includ refacerea si modernizarea strazii Doamna Ghica, pana la nivelul caii ferate si apoi continuarea constructiei stradale pana la complexul Delfinul, spre B-dul Chisinau.

37 mil. lei, fata de 50 mil, initial

Sorin Oprescu a anuntat ca investitia “costa 37 de milioane de lei, fata de cele 50 milioane de lei cat ar fi trebuie sa coste proiectul initial”. El a tinut sa precizeze totusi ca economia facuta in acest proiect este doar la bani, nu si la durata, care a fost “o isterie”.

Seful Directiei Infrastructura a anuntat ca “suntem pe final cu exproprierile, care au fost incepute inainte de 2008”. “Utilitatile sunt relocate si intram in linie dreapta cu constructia de drum si de pod. Pe parcurs s-au descoperit perne de apa, intrucat se afla foarte aproape de lac, insa in prezent acestea sunt rezolvate”, a spus Madalin Dumitru.

Termenul de finalizare a proiectul este sfarsitul anului 2012, constructorul este SCT Bucuresti, iar valoarea contractului este de 37,5 milioane de lei, fara TVA – deci cu TVA va ajunge aproape de valoarea initiala.

Inelul median, gata

Lucrarea face parte din intregirea inelului median de circulatie a Capitalei, care leaga cartierele Colentina si Pantelimon. “Dupa ce am terminat inelul principal, acum ne aflam pe inelul median, apare si autostrada suspendata, iar daca unii nu cred si nu vor, si cu centura vom avea patru inele care vor elibera circulatia in Capitala”, a spus Oprescu.

Artera D-na Ghica – B-dul Chisinau, inclusiv pasajul suprateran peste calea ferata, completeaza inelul median de circulatie si are rolul de a reduce numarul masinilor care tranziteaza inelul principal de circulatie si Sos. Fundeni.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.